Populära inlägg

fredag 23 april 2010

2010-04-22

Klockan är nu 07:30 Och en ny dag att vakna till på Hôpial Albert Calmette.
Nja fast jag vakna vid 0600 och kilade och så kliade vi lite till på bägge armarna fy fagerlund avd det kliar. I natt har jag ett antal gånger gåt till toaletten för att bara hålla armarna under kall vatten för det kliar så jag blir tossig.Men upptckte att med kallt vatten som riner ner för armarna det ger en känsla av att det stannar upp lite vilket är en enorm känsla.
Jean-Claude fick frukost som vanligt men inte jag.
Blev tvungen att vänta i gen för dom skulle ta ytterliga blod prover o denna gång blev det 40 rör som hon skulle ha. Hihi snart blir jag nog blod lös efter al blod som tappas från mig hihihi.
I alla fall dagens schema ser ut så här ungefär pyskolg träff angående transplantationen, scaner på hjärta lunga lever och magen. Sedan är det ett gå test med syre och utan syre för att se hur långt jag kan gå tills jag nästan svimmar av ut mattning. Heheh tur man tränat lite under en längre tid, Dagens frukost bestod av en kaffe med mjölk 2 vita smörgås med smör och apricos marmelad på.
Så nu är kl:1200 vi fick middag för jag ska ju på scaner av hjärtat efter kl 12:30 så det blev snabbt äta vilket gick snabbt för min del hihihi nogåt konstigt kött som givet vis bada i sås med ris till förätten bestod i salad ” ni som inte varit i Frankrike och ättit på returang eller liknande så ska jag berätta att deras salad består i 1 halft sallads blad 1 gurk skiva några ärtor ich 1 liten liten tomat det är deras sallad ” till efter rätt ost camenber och till dessert vanilj yougurt tur min del hihihi, Jean-Claude fick min kött bit och jag tog hans ris för jag tycker om ris men inte han , Han fick oxå min ost och smörgås ,yogurten tog jag hihih.
Så färdig med middagen inget kaffe för det hann vi inte med ut till ambulansen för jag skulle ju till en annan byggnad hihi för att göra scaner. Bild på det finns under den 20 aprill sjukhuset är väldigt stort den består ju av 19 byggnader men är ett och samma sjuk hus så då förstår ni att man använder sig av ambulans mellan.
Kl:1430 kom jag till baka till mit rum i gen och då kom psykologen och ville pratat om transplanta tionen och om hur jag känner för döden m.m Hon vart väldigt förvånad över hur lätt jag prata om både det ena o det andra och att jag redan hadde fixat mitt testamente och min egen vilja. Fram för allt vart hon förvånad över att jag hadde ordnat det på 3 olika språk SV.Eng.och FR. Men som jag sa till henne eftersom jag är både i Sv och i FR så måste jag ha flera språk så ingen kan miss förstå eller dyligt.
Hon tyckte detta var bra att jag gjort allt och skrivit ner allt och hon kände att det var inte för att jag tror att jag ska gå vidare under transplantationen utan det är bara en säkehet för i fall att och för att mina nära o kära ska veta hur jag vill ha det.
Efter detta prat så tyckte hon bara att vi skulle träffas 1 gång till före och givet vis efter.
Men hon kännde att jag var säker på min sak och att jag vistte vad som väntades av mig.
Kl:är nu 1600 och vi vart ut skrivna från sjukhuset och fick åka hem hem ljuva hem,
ÅÅÅÅ vad jag har längtat efter mina små 4 benta och killarnas bett och Amethist pussandes.
Kontäntan av detta besök i tre dagar blev att jag är god känd för en transplantation för alla här i Lille så nu ska alla prov svar och alla tester sändas till Paris för vidare så nu är det bara att vänta på ett brev från Paris .
Kl: 1800 nu är vi hem kommna till Malo och jag ska greja lite kolla min mail packa upp gör jag i morgon .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar