Populära inlägg

fredag 23 april 2010

2010-04-21 Hôpital Albert Calmette




Klockan är nu 07:30 Och en ny dag att vakna till på Hôpital Albert Calmette.
Natten som var var inte så rolig alls jag akna många gånger dels pågrund av att jag hadde en kanly i vänster armen och sedan hadde jag syr gas mättning på höger armen så jag trasla in mig många gånger i alla kablar hehe typsikt mig.
Klockan 0800 så kom sköterskan in för att ta ny blod prover det blev samanlagt c:a 30 st hon tog , Hon skulle oxå ta reda på vilken blod grupp jag till hör för det har jag tottalt glöm av hehe man kan ju inte tänka på allt häller.
Klockan är nu c:a 0830 och jag har varit på ett ultra ljud för levern och lungorna.
Levern var jätte fin inget att klaga på alls Men men hehe lungorna var ett stort skämt där dom satt men dom ska ju bytas ut bara allt är ok och att alla prov svaren är positiva.
Klckan 0930 kom jag ner till min avdelning i gen jag och Jean –Claude då fick jag äntligen äta en efter längtad frukost. Fast åt anda sidan så är det skratt retande vad man får här till frukot 1 kopp kaffe 2 bröd skivor och 1 lite smör packet 1 liten burk med marmeland hehe. Så det är ju ingen brak frukost presis. Men jag fick ta mina medeciner i alla fall fast jag har inte fått ta mina allergi medeciner ännu.
Klockan 11:45 var det ags att åka ambulans i gen till Hôpital Cardiologique för att där ta ett ekg och ultra ljud på hjärtat. Dick var det väldigt svårt att se då jag har så pass mycket meta staser i mina lungor det gör att det är jätte svårt att se hjärtat ordentligt. Men efter ett bra tag och många tagningar så kunde han få ett par kort som var så pass bra men jag har nu blå märken under vänster rev ben men det var det värt.
Han fick värkligen trycka för att få bra bilder. Vist gjorde det ont men det var det värt efter c:a 1 timmes letande och tryckandes så fick han bra bilder i alla fall och jag fick svaret att hjärtat var det då inga fel på alls den var jätte fin phu. Nåvgra punkter som jag kan strycka som var lite fråge tecken för mig i alla fall som jag trodde bli köpp i hjulet
Så då var jag till baka till mitt rum och jag fick middag m.m midag nja till för rätt så fik vi en liten salads skål med lite salad ,rå rivna moröter vilket jag tyckte var gått för en gång skull till middag vart det små bollar av potatis mos som var friterade och 1 kött bit som dom kallade för rost biff ingen krydda på detta kunde jag inte äta för den biten var ungefär 4 cm tjock och flöt i sitt blod tur var att dom lagt dennaq kött biten i en papers skål bred vid för den skulle vist vara kall, Hehe tur för mig i all fall. Till efter rätt så fick vi 2 bröd skivor och smör samt camenber ost och till efter rätt 100 g apple mos och 100 g choklad pudding i gen fattar inte men dom älskar vist choklad pudding eller yogurt på detta sjukhus hehe men inte jag. Som vanligt så blev det mitt eget med tagna Aktiva så jag fick i mig bröd o activa i alla fall.
Och efter detta så fick vi kaffe så jag lever i alla fall haha.
Efter detta var det lugnt en stund för att sedan gå 2 vångingar upp till scaner där skulle jag scana mina lungor hjärta lever och denna gång med kontrast .Uj uj när man får denna kontrast in sprutad så käns det som om man ska brinna upp inifrån men det går lika snabbt över som tur är.
När det var gjort fick vi gå till baka till avd. Där fick jag reda på att jag skulle allergi testas ordentligt fast dom skulle ta bort plåster och just dom tejeprna dom använder på sjukhusen här i FR för jag är vist allergisk även för det dom använder till Pat som är allergiska så jag kan inte ha något av det så dom sätter bara kanyl och sedan får jag en enkel bandage om. Haha just nu ser jag ut som en narkom man på armarna sönder stycken totalt blå,svart röd och fnoskigpå armarna och rygg samt bröstet för jag har ju hafft elektroder för att mäta hjärt slagen oxå o tyvärr så är jag känslig även för detta.
I alla fall så vart det som det alltid ha arit först ut så vart det ju polen från alla träd blommor gräs m.m sedan kom givet vis djur haha men det viste jag ju att jag var allergisk mot hund o katt men det skiter jag i totalt. Vilket läkaren sa att med medciner så är det ingen fara o det vet jag ju. Och dom testade oxå gelen som man får på ultra ljudet hehe även den är jag allergisk mot. Min stora önskan är nu att jag får en sot rot borste så jag kan klia mig ordentligt men men jag får allt lov vänta tills i morgon inann jag kan börja med mina allergi medeciner i gen.
Till kvällen så fick en en konstig middag där jag inte åt något alls vilket ni säkert kan förstå för detta är nog ingen svensk som äter häller det var ärt mos med korv till och då ska jag till lägga att deras korv är inte god alls i alla fall en liten skål med sallad till för rätt och sedan ärt mos med 2 korvar ”vilket jag inte åt av alls ” efter det 2 brös skivor och till efter rätt jag vad tror ni jo choklad yugort .
Som tur är så tog jag med mig lite actimel och aktiva men tyvärr börjar det att slut redan men ska sända ut Jean-Claude i morgon o leta rätt på effär så an kan köpa mer actimell och aktiva så jag får lie i min mage hihi.
Och Alain j-c bror ringde nu i kväll och beräta tt Amethist tröttnat på att vara in stängd i valp hagen så hon hadde tagit sig ut i lägenheten så hon får fort sätta att vara där stakarn hon skanar nog matte och husse.
Nu sitter J-C och tittar på fotboll mellan lion och bajern på TV och jag barikerat mig vid datan . Och snart är det natti för både mig och mister syrgas och Jean-Claude.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar