Populära inlägg

söndag 4 december 2011

2011-12-04 SÖNDAG

Ja hej i gen det var nu  ett tag sedan som jag skrev .
Men jag har flyttat5 till ett underbart litet hus i Bergues med en underbar hyresvärld. I dag vart jag bjuden på 3 olika ställen på julafton som  då är här nere den 25 dec så ja jag har att välja och vraka så att säga.

Äntligen börjara jag att bli klar med all möblering mm packat upp orginiserat ordentligt men det finns ännu låder kvar att plocka med. Det är nog första gången som det har tagit så här lång tid att orginisera allt men men det går ju på´halv fart för nu denna gång så moste jag passa tiden för prograffen insulinet och mat intaget det går inte att baqra leva på kaffe som jag gjort förr när jag flyttat.

Men för första gången på länge så går jag till sängs med ett lenede på läpparna och vaknar utvilad och ingen huvud verk ingen oror i kroppen det är helt underbart jag äter vad jag vill nja förutom att jag bör hålla mig till sockerfri mat alltså diet mat fast inte strickt i bland så struntar jag som i dag då Vrt det en frusen pizzza inte så god men bättre än inget. Nu väntar jag på att hyresvärlden ska ploka bort ett barn bord med 25 stolar som tar en enorm plats för mig hihihi. Sedan lovar jag att jag ska fota alla mina rum för nu ser det ut som att Anna –Carin bor här med massor av scrapbooks saker sy maskin framme mm ja just det sy maskinenn  den har jag men min el slad har tydligen fått fötter så det blir att beställa hem en ny el sladd lite lättare att sy om man har el till den då den inte har någon trampa hihi.

Men kontenetan av allt som har hänt sedan min transplantation har ju inte gått den vägen jag önskade men men på något sätt så var det bra att han visade sig redan nu att han var ett avskum jag har skälv inte sett han sedan tisdags men silvian och vinnie var här i går och dom berätta att han ser ut som en bomb har inte durchat eller ättit sedan jag flytta .

Jag pratat med Alain han sa lika dant och att J-C har ångrat sig men men han har gjort något som jag aldrig kommer att aceptera ja jag vet att jag är en envis dam men i detta fall så ger jag mig inte en tum har man slagit en kvinna som dels är ganksa så ny transplanterad ja då har man absolut inga hästar kvar i sin hage och för mig är denna personen redan död jag ser i genom dom med en sådan kyla att dom önskade att dom ej var födda eller kände mig. Men jag lever som jag lär en idaian kvina sa en gång att jag kan inte prata med de döda som bara  är halv vägs men som fortfarande andas vår luft och äter vår mat men som har gjort något så fruktans värt elakt och oproffsigt och att man kan sänka sig så långt ner att som han nu har gjort så är han redan död , Han är vist ett nerv vrak men det kan ha och jag önskar att han hamnar längre ner vilket han snart kommer att göra. Jag har fått så mycket samtal och sms under denna perjord av vänner som igentligen tillhör han men som säger att dom har stannat kvar baraq för min skull men nu ar det slut dom hör inte av swig till han längre utan dom kommer hit och dricker kaffe .

Så ja han kommer att vara ensam och den dagen då hans bror Alain dör då är han helt ensam ingen av hans 5 barn vill prata med han längre. En av dom har sagt upp ekantskapen och med detta så kan inte se sitt barnbarn vilket han så väl förtjänar när man gör som han har gjort.

Men nu är klockan 20,30 och jag tänkte sitta lite och läsa så vi hörs snart i gen kram på er alla där ute.

1 kommentar:

  1. Skönt att höra att du har det bra stor skåne kram Delicia

    SvaraRadera