Populära inlägg

söndag 29 november 2009

29 November

1 A Advent i dag.
Det har gått förvånarts värt bra i dag ändå.
Jag hitta ett värme ljus som jag tände i morses och satte mig vid datan och lysna på mix megalpol Borås på data live radio.
Jag sitter ju Dunkerque det känns lite vedmodigt ändå,
Vet att jag upprepar mig ganska mycket men det är ändå 1 a gången som jag inte har jul pyntat sedan min mor och far flytta från mig.
oavset när barna var små och dom var hos sin far över julen eller advent så har jag alltid pyntat och bakat fixat i ordning ett paepar kaks hus gjort massor.
Så ja det känns jätte konstigt det här lite vedmodigt , ledsamt sorgsen ja allt som inte är riktigt kul med andra ord.
Men det går väll över det med antar jag som allt annat jag får ju ingen jul afton i alla fall för här nere så firar de inte jul afton den 24 dec utan den 25 dec och ingen kalle kl 1500 på tv 1.
glöggen saknar jag redan, funderda ett tag på o åka till LIlle å se om IKEA hadde svensk glögg hehe.
Men men ingen i de att klaga över så ovesentliga saker jag ska ju få nya lungor nästa år.
Men i alla fall så har jag min dagliga dos av illa mående som envisas med att inte försvinna längre nu utan den finns där hela tiden och axelererar väldigt efter tisdagen runt 13 tiden på dagen då jag fått mitt dropp på förmidagen jag får nu rent antetrypsin dropp inget koksaltlösning alls längre utan nu är det renat haha synd att det man inte blir full av det "konstig humor jo jag vet " men man måste för att orka hänga i "
Så nu ska jag ut o gå lite före kvälls maten tänkte jag det är i alla fall sol och blå himel och havet ligger stilla så jag kan gå ut en stund. vi hörs av i morgon eller i över morgon

2 kommentarer:

  1. Vi får väl skicka lite glögg till dig. Man måste väl kunna skicka i plast faska. =)Så kan du dricka åt mig oxå.Jobbar hela julen.

    SvaraRadera
  2. hihi vet inte om det går att sända flaskor via posten.
    men du kan ju drika alkohol fri den är ju ändå godast tycker jag.

    SvaraRadera