Populära inlägg

tisdag 17 november 2009

17 November

Jaha då har man varit o tagit den 5-te droppet dag, själva droppet gick väldigt bra att ta i dag ingen som tabba sig alls hihihi.
Fick även den stora äran att prata med doktor Vallart i dag på clinicken
Han sa att jag måste ta 2 sprutor till på grund av svininfluensan så den första har jag redan tagit den andra måste jag ta före fredag denna veckan och den sissta om 21 dagar blä.
Fick oxå reda på att han trodde att jag kunde få min transplantation före sommaren nästa år vilket jag blir glad om det blir men samtidigt vill jag ha gjort den i går för jag vill kunna komma hem till Sverige o hälsa på i alla fall
vilket jag inte kan alls nu då jag har måndagar, onsdagar fredagar till att lära mig att andas och hålla andan träna upp mina muskler som jag inte använt detta ska jag nu göra fram till februari så då kan jag inte åka någon stans och sedan har jag ju alla tisdagar mitt dropp.
Så jag är så att säga fast här i Frankrike fast o andra sidan så gör jag ju detta själv mant.

Jag kan ju börja röka sluta a dropen och träningen men vem lurar jag då inte döden i alla fall den ska jag lura detta har jag bestämt.
Jag slutade röka den 1 oktober tack vare att doktorn sa att han kunde tänka sig att ge mig nya lungor så då sa jag bara att nu lägger jag av att röka har bara fallit 1 gång hittills o det var den 5 oktober.
samma dag ringde jag till min hus läkare o hon skrev ut nicotin plåster och det är 24 st i en kartong och jag har 19 kvar av,
Så jag är DJÄVLIGT stolt över mig själv,
Jag menar jag ha rökt sedan ja var 14 år och i dag är jag 48 så gör maten på det ja jag måste bara säga jag är duktigt jag är inte någon lat snor unge som inget gör.

Att jag orkar att gå gå igenom denna press och detta pappers skrivande och alla dessa fråge formulären som ska fyllas i all mat dryck som ska vägas eller mätas plus att jag ska väga mig varje gång före och efter maten vilket jag inte gillar alls.
Jag kan väl säga att jag aldrig varit vän med den mänskliga vågen utan känt på mina kläder när det har varit dags att sluta äta för mycket godis eller god mat hehe fast sean år 2004 så har jag bråkat med min vikt om att jag måste upp i vikt 2004 vägde jag 45 kg när jag kom in till sjukhuset p.g.a min sjukdom sedan har jag kämpat mig upp vist jag vägde ett tag enormt mycket men detta berodde på cortisonet jag fick när jag sedan sluta med det så gick ju allt ner i gen till 45 kg sedan fick jag kämpa mig upp kom till 55 kg och där stannade jag i vikten sedan har jag haft den vikten så länge fram till 2009 i slutet av oktober i mitten av denna månad så sluta jag med tacakpsål och levacinet då min troid började att fungera för fulla muggar.
Nu har jag kommit över den magiska gränsen som dom sa att jag måste upp till o det är 61 kg fast. Fast jag fick reda på i dag att dom vill att jag går upp till 65 kg inann op för man förlorar c:a 10 kg under denna op så jag får väl kämpa vidare.

Men tack vare mina under bara barn, och mina vänner som finns för mig så orkar jag att kämpa vidare annars hadde jag nog lagt av för länge sedan.
Ett stort tack för att ni finns

1 kommentar:

  1. Jag är så imponerad av dig vännen. Många styrkekramar från Örebro.

    SvaraRadera