Populära inlägg

söndag 22 november 2009

22 November

Tänk nu är det bara 1 vecka kvar till 1-a avdent. MM måste säga att det känns väldigt konstigt att inte ens ha börjat att tvätta upp julgardinerna som jag alltid gör före jag hänger upp dom. Vist tvättar jag o maglar när jag tar ner dom men vill gärna att det ska dofta rent och inte garderob hehe. Så här dags har jag gått ner till källeraren i vanliga fall och plokat upp alla jul kartonger och dammat av allt och stryckit och börjat att tvätta fönster och plokar bort alla prydnads saker så juelns alla saker får pltas lägger alla dukar som jag hafft framme i tvätt korgen, byter alla ljus marschetter "tror att det stavas så" som sagt i vanliga fall brukar det vara fult ös alla skåp ska tårkas ur frysen ka frosta av kylskåp ska städas lister ska skrivas vad som ska inhandlas till jul baket och jul godiset. Planering för hur jul bordet ska se ut i år vilka som ska äta julbord hemma m.m och vilka som ska ska stanna över.
Men inte i år i dag är nog en sorgens dag för mig har inte ens en ju tomte utan det jag har är i scrap book har inget jul pynt här i Dunkerque. Vilket nog min dotter Emelie skulle bli överlycklig av för hon hatade alla dessa tomtar och änglar som fans specielt på toaletten för det tog enligt henne en kvart innan hon kunde gå på toan för hon fick vända alla änglar o tomatr så dom inte titta på henne då hon skulle gå på toan hihihi.
Det är konstigt vad man saknar det fasat man klagar varje år när julen ska ner att nästa år ska man minsan inte pynta alls så mycket och inte ha så mycket dukar m.m för det är så jobbigt att tvätta och städa efter men varje år åker allt fram i alla fall för julen är något aldeles något specielt.
Julen för mig är inte klappar eller att få något utan bara at knna få samla hela sin familj och sitta och små pratat knna ta en drink eller glögg utan att tänka på att ma ska köra bil. Att man börjar att äta jul maten vid senast 12:30 för att kunna ta en fika vid kl; 1500 när man tittar på tv kalle anka det är ju ingen jul utan den man sitter där snält och lysnar driker sin glögg äter lite godis och bara myser och efter 1-2 timar så stänger man av tven och sätter på jul musik och antingen så delar man ut julkapparna om det inns några eller så spelar man spel med hela hela famijen.

Det känns lite eller så är det som så att jag är väldigt känslig jag har gråttit mycket i går och i dag eftersom jag inte har något att pynta med alls saknar mina jul saker.
Jag var med Vinni till BABO och kolla in här i Dunkerque dom hadde så mycket fint inför julen.
SKa se om jag kan köpa något åtminstånde till 1-a advent för att nte något alls inför julen de vet jag inte om jag klarar av jag blir nog mer däpigare än vad jag redan är .
Det här blev inget roligt att läsa alls utan detta blogg blev en stor klagan bara på hur jag tycker synd om mig och bla bla .
Ska försöka att vara lite mer positivare i morgon.
jag kan ju till lägga att min illamående fortfarande finns hela dagen den stiger framåt kvällen tills jag går o nanar. men den finns där,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar