Populära inlägg

lördag 21 november 2009

21 November

Morgon på mig .
Det vart inget skrivet i går alls var inte på humör för att skriva alls.
Prata med Emelie om att det va bara en vecka kvar till 1-advent.
Måste erkänna att någon jul insperation finns inte detta år alls.
Önskar så att ja hadde mina gamla jul saker här men inte.
Var med Vinni i går till BABO för att kolla in jul grans belysninga som hon ville köpa hon ska sätta in en gran i sin lägenhet för James Alan´s skull hon har alldrig jul pyntat förut.
Oj vad grejor det fanns vist det var faktiskt överenskommet pris på allt det om hadde men man ska ju ha pengar oxå för tt andla och en viss känsla och det har jag inte får se om det knuten kan lösa sig ganska å omgående.

Att kunna pynta inför första advent och baka en advents tårta har varit som en liten tradiotion för mig och mina barn. Men i år så blir det inte detta för jag är i ett annat land inte hemma hos mig själv.
Gud vad jag saknar alla mina vänner även om vi inte bor grannar utan på var sin ort anska långt i från varandra men i alla fall det känns bättre att vara hemma i Sverige för då är vi i samma land i alla fall.

Jag saknar även barna hihih mina ungdomar som kommer och går som dom vill och mina barnbarn.
Här är det bara telefon som ringer och jag får prata mitt eget språk det jag är född med.
som sagt ingen bra start på dagen i dag men det blir nog bättre framåt dagen.
Måste bara få spy lite galla och klaga lite så blir det bättre.

Det känns mycket bättre att klaga här än till öron i en telefon til mina barn eller vänner för där hämtar jag endast styrka och tron på mig själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar