Populära inlägg

måndag 23 november 2009

23 November

Tiden rinner i väg evckorna går så foret så foret, Fast i gentligen så är det 24 timar på ett dygn FAST DET KÄNS SOM OM DAGARNA GÅR FORTAre men tiden saktare jag saknar att få känna doften av julen att få hänga gradiner pynta m.m.
Tiden gör att man kan känna sig miss orenterad eller brar så alldeles underbar.
Fast den senaste tiden har jag känt ett tomm rum i mig själv som jag inte kan sätta ord på alls känner mig som flikan med svael stickan.
Jag vet att det är för mitt bästa att vara här nu men jag k'änner mig utan för min famij alla de fina traditioner vi skapat tillsammans jag och mina underbara barn.
Även om de nu är vuxna så har vi alltid kunnat samlas den 1 advent för att äta gott och äta den så ur tråkiga hovets tårta med tomtar o grisa. och peparkaks huset är färdigt bygd med alla dess tillbehör och sedan fint in plastat med selofan plats runt och ett fint rött jul snöre i toppen för att sluta det tätt så inget dam eller smuts kommer åt huset. Detta sparas sedan till ny år eller till trettonde då vi firar ut julen till nästa år.
I år blir det inget av detta jag kan inte fira emma i Sverige fira ja i gentligen så är det ju inte själva firandet med jul klappar som jag saknar utan gemensakpen med mina barn. Förr när do var små så jobbade jag varanann jul för då var dom hos sin far men det gjorde inget för jag hadde eller vi hadde ändå pyntat o grejat och vi hadde roligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar