Populära inlägg

torsdag 2 januari 2014

2014-01-02 Torsdag.

Hej och god fortsättning på det nya året. Först så vill jag berätta en sak alla ska ju hålla ett nyårs löfte inte jag inte . Utan mitt består i att försöka få ut att alla ska donera sina organ när man inte längre behöver dom . Man jan rädda många liv med sina organ.
Varför bränner vi inte pengar nej för dom vill vi ha vi är rätt så ego trippade släkte. Vi delar med glädje av oss i glädje och sorg men du kan oxo dela glädje när du gjort ditt här nere på jorden. Och då räddar du inte bara ett liv utan flera liv. :-).
Eftersom jag fått den äran att mottaga 2 fina lungor av en fransos som jag delar både glädje och sorg med varje 25/9 då jag av glädje fått 2 nya lungor av h+n men samtidigt så vill ja att mitt ljus som brinner just denna speciella dag även brinna fler att minnas att just h+n gav mig sina 2lungor så jag en enkel kvinna i sina bästa ålder men oxo är Svensk skulle få 2fina lungor.
Jag kommer alltid så länge jag lever tända ett ljus i glädje och sorg för just denna speciella dag då ett liv slockna och ett fick livet tillbaka.
Utan syrgas och en blå nyas av min hy.
Det är ju både på gott och ont att få en transplantation. Man måste ju äta mediciner rester av livet och hamnar du då i den gruppen som är så sällsynt att man får diabetes den svåra , infektionskänslighet , konstant diare mm listan kan bli lååååååång.
Mm nu låter ja grinig gammal hagga men i bland måste man få klaga o spy galla .
I alla fall år 2013 har ju varit ett år med mycket ambulans åkning och många gånger har jag sett bara ett stort svart hål med ett liten ljus punkt i mitten som jag sakta har fördas i genom. Så många gånger nu att jag funderar på om ja inte är en katt någon stans .
Men jag vet att jag går på lånad tid här på jorden och att jag nu redan har skrivit det vita kuvertet så mina nära kära och barn ska veta min sista önskan. Och jag hoppas att även om jag går med lånade lungor så kan jag förhoppnings vis ge något av mig till en eller flera människor så dom kan få ett drägligare liv på något sätt.
Från året 2009 då jag börja att bli så dålig att ja till slit fick gå med på syrgas så har jag blivit förändrad  i mitt liv . Jag har tänkt på allt jag gjort allt ja varit med om och vill absolut inte byta ut detta liv med något annat.
Detta har lärt mig så mycket om mig skälv och min omgivning. Jag sörjer inte på samma sätt längre över de förluster jag fått under mina år. Jag är glad över att ja lever och att jag blivit så pass rik det skulle ja aldrig trot. Om någon skulle ställt den fråga för mer än 40 år tillbaka  så skulle ja bara skaka på huvudet. Men i dag jag är RIK jag har tre barn lina som även är mor åt ett tvilling par töserna som jag   älskar över allt på jorden joakin och Lill tösen Emelie som nu är gift med värdens bästa svärson . Jag har även en underbar fralla som följer mig vart ja än går . hon är mitt stöd i mycket . Jag har kunnat gråta i mängder hos henne utan att bli i fråga satt. För gråta det måste man för man har ex länge varit så stark att man måste få ladda sina batterier i gen och då gråter man. Men hon ger oxo en enorm glädje. Så året 2013 har varit mycket bergodalbana. Men ja är ändå nöjd ändå är jag glad  över 2013. Jag hoppas nu att 2014 ska komma med  bara glädje utan att ambulansen står runt knuten för att hämta mig . Detta önskar ja att få stoppa. Men att vi ska ge mer organ och att svenska folket inte ska vara så rädda att dom säger vi skriver givet  vis på men tyvärr när man tittar så finns det inte många på skrivningar i alla fall. Tänk att vi ska vara så ego trippade  även ända in i döden att vi låter våra nära, kära, barn ta ställning till om organ donation om det kommer upp. Ska inte inte låta dom få sörja bara och inte det ansvar du skälv skulle ha gjort när du levde.
Nu går vi in i nytt år 2014 och då ska vi skriva på donationen så slipper vi tänka på det o vi kan lämna våra nära o kära få sörja i stället för att ta ställning.
Ha en bra kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar