Populära inlägg

lördag 11 januari 2014

2014-01-11 Lördag

Hej hej
I går kom Gibson och hälsa på han stanna över tills i dag då matte o husse var på vift i Göteborg. Men han kommer snart och våldgästar oss i gen för snart åker dom två på bröllops resa till London och då ska Gibson bo hos mig och Lalla så då blir det 2frallor här hemma en längre tid.
Ja annars är det som vanligt här min mage har svullnat upp till att va enorm just nu och givet vis så kall svettas ja som en gris. Nej nej ja är inte i klimakteriet för där har ja redan varit för många årsedan . Utan detta beror nog mer på min diabetes samt all den medecin ja äter. För den är absolut inte nådig mot min kropp. Dom är fruktansvärt elaka och aggressiva mot laka mina orgon och speciellt min lever tyvärr. Önska så att jag var normal tjej i sina bästa år. Där ja hade kunat ut o resa och ha kul i stället för detta drama.
Men jag ska ju inte klaga för  jag har ju min lilla Lalla och det är en jäkla tur ja har henne.
Från det att jag blev sjuk och tills nu när jag flyttat hem till SE i gen så vet ja nu vilka som är mina vänner . Många har jag tappat på vägen  vist ja förstår det är hämskt att gå vid sidan och bara se på hur ens Vän bara blir sämre och sämre och på väg att dö. Eller som nu efter transplantationen inte bli helt återställd utan fick tyvärr alla de biverkningar som man kan få vid en sådan op.
Vist har jag fått nya vänner oxo under tiden. Men det är svårt mycket svårt att släppa in dem i sitt liv eller ge. Har oxo fått stå ut med mycket skit oxo under denna tid och fortfarande.
Finns ett tale sätt ensam är inte stark. Mm litar inte på det ordspråket. Utan ensam blir man stark och man blir mer ödmjuk och tänker till . Man hugger inte så fort längre.
Man ser det nu när det handlar om människor mm man dömmer så lätt utan att titta på verkligheten. Människan kan ha en dåld sjukdom som inte syns med förståelse problem. Mm det kan va adhd eller Aspbergers mm . Tyvärr är det många som dömmer så fort och hänger ut eller snackar skriver både fula och hårda ord.
Utan att veta varför personen är så eller gör så. Ja tar inga i försvar utan jag kan bara se på mig skälv jag går mm men jag har Handikapps  skylt, rullstol , krycka rullator  varför har det man kan inte se eller höra hur ja mår eller var jag har så inte att ja igentligen bara vill skrika rätt ut p.g.a smärtan . Där dömmer man fort och ropar ut att du är väl fan inte handikappad utan att ens se eller veta. . Blir så trött på dessa människor . Finns en människa som skällde på mig och tala om att ska du verkligen använda Lalla i avel det fattar du väl att du inte kan (Lalla är min franska fralla) efter att ha läst lite lätt  på min nya hem sida . Denna person hade inte läst i genom allt utan tog bara för givet att ja skulle avla på henne bara för att mitt uppfödare  namn är Mme Lalla Breeder. Denna person  förstörde en hel kväll för mig . Trots att jag upprepade åter och åter i gen att jag inte tänkt använda henne. ( varför ja inte använder henne är för att hon har pattela nr 1 .) och detta hade personen genast  gått in på skk och tittat på detta . Hur jag vet att personen gjorde detta var för att personen pm mig och frågade  vad hon igentligen heter för hon hitta henne inte på skk. Nu bryr ja mig inte om en sådan rygg lös  person mer . Då ja kom fram till att jag vett mycket mer än vad personen vet. Så vill denna person ta sina dagar eller timmar med att sitta och leta fel hos andra så varse god. Jag vill umgås med min underbara fralla som ger mig mycket kärlek och skratt. Samt till dom personerna som tar reda på saker o ting före dom häver ur sig . För mig är dom bara små eremiter som förstör för andra inget att ha med att göra. Oj oj det blev långt här men jag vill med detta säga ta hand om varandra och tänk före och framför allt LYSNA på varandra . Ha nu en skön lördags kväll för det ska vi ha jag och Lalla vi har redan en mys kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar