Populära inlägg

söndag 7 mars 2010

7 mars

I går var det en bra dag jag kände mig bra på alla sätt o vis som jag kunde känna mig så jag beslutade att fixa en tårta för att fira min dotters och svärsonens fynd och att dom fick den.
En 3-a i stan i det område dom så gärna vill ha så dom flyttar nu den 16 mars inofisielt men adressen ändras till den 1 april.
sagt o gjort jag fixa till en tårta på mitt eget lilla vis hihi

och firade att dom har hittat vad de ville ha.
och eftersom det vart kräm över så blev det kola kakaor oxå på ett helt nytt sätt för mig, då jag inte hitta folie formar för kakor utan det fans endast silicon men det gick bra det med som synes .

Allt gick kanon bra och när j-c kom hemm så sa han att han hadde bjudit in Jean-Loue och Silvie.
ja givet vis så kommer ju som vanligt Alain men det gör han ju alla Lördagar oavset vad som än händer så är han alltid här,
I alla fall det bjöds på creps måste bara säga att jc är en höjdare på creps,
dom blir så goda så.
Efter det ost och därefter derssert alltså min tårta.
allt var bra till vi kom till osten för min del då börja min andning att krongla så jag satte på mig syrgasenoch hadde den framåt hela kvällen
vilket inne bär rån kl 20:45 till kl:2200 då jag gick o la mig när jag gick o la mig kände jag mig okej
"ps jag har ju både her ont och fru illamående kvar dom som är lugna är barna till dom vilket jag uppskattar"
Vakna av att jag stod böjd över sängen och bara skrek rakt ut mina ben dom kändes som bly eller betong och dom var heta så dom var knall röda från knänen och neråt. Tårna spreta åt alla håll.
Jag kunde inte bjöa på benen och jag kunde defentetift inte gå utan var fast i den ställningen som jag vakna i
ropade på jc för jag hörde att dom var där ute och var kl:0000 han försökte utan att bryta benen att börja dom men det gick inte alls,
han gav mig syr gas börja på 2 l men insåg att han måste höja ännu mer så han höjde till 5 l och sedan gav han mig dropparna som jag har vid svår kramp jag tar 15 droppar i ett liet glas vatten.
Han ringde till min hus läkare o fråga hur han skulle göra mer hon sa att höj till 8 l i 2 min och sedan går ner till 5 l i 5 min därefter försök med att gå ner till 2 l i 10 min och är allt okej så ge henne 1 l under hela nattens gång.
han gjorde så efter att han höjde till 8 l i 2 min starx efter att han sänkte så hadde jag bara ramlat i hop i en hög han fick givet vis tag på mig på en gång men då släpte allt och jag vart lea lös som en tras docka han lyfte upp mig i sängen o la mig i framåt stupad sido läge och fortsätte ner till 1 l jag hadde somnat efter 5 min efter att jag ramla i hop.
Jag känner mig ganska så tung i kroppen i dag och har en huvud värk men det beror ju på nattens på hitt.
så jag har lovat att i dag ska jag bara sitta framför datan eller gavera eller kolla tv inget annat min hus läkare kommer förbi i efter midag för att kolla upp mig ta puls o tryck m.m om inget anna händer annars får jag ringa henne så skulle hon komma på en gång. så kontäntan av att jag kände mig bra i går vart att jag fick en hälvets natt i stället.
Det är så svårt att låta bli att baka eller städa är man van att göra allt skälv så är man och är man enveten så är man och jag tror ju inte att jag lärt mig denna läxan mer än att jag nu mer kommer att ta med vatten in samt dropparna till sovrumet och ha syrgasen lite närmare sängen det är nog det enda som jag lärt mig av nattens bravader, för det andra har jag säkert glömt av under några dagar.
i alla fall det var absolut ingen skön eller bra natt men hoppas att nästa natt ska bli bra mycket bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar