Populära inlägg

tisdag 16 mars 2010

16 Mars

Så där ja. Nu har jag varit på sjukan så du Emelie du kan komma med ditt votre bottre bollhanduk hihihi.
I alla fall så fick jag en manlig sköterska som verkligen en beservicer blä så nu ser jag ut som jag har röda hund på vänster arm under arm bågen o ner till fingrarna. hihi
Han trodde han var bäst i världen hihi jag sa till han att när han stack förta gången så gick han i genom ådern men han trodde mig inte och när han sedan såg att jag hadde rätt så blev han arg.
Andra gången han stack så snurrade han slangen som ett o och tejpa fast den på underarmen och jag sa till han att om c:a 2 min så kommer jag att dra bort tejpen då jag är allergiskmen han trodde mig inte haha där fick han .
In kommer DR Arron och ska prata med och han ser bara på min arm och utbrister har du tappat tal förmågan i dag Anna-Carin hehe nop säger jag men jag talar tydligen till en vägg i dag eller dså har ni döva skötersker här,
Det vore trevligt att veta om jag får en döv för då kan jag ju använda mig av tecken språket.
Han tvär vände och nästan sprang ut i koridoren och hämta sköterskan som i detta fall är en kille och fullkomligt skälde ut han framför mig tog tagi min arm o sa till mig att ta bort häfftan som han satt dit.
Vilket jag gjorde sedan sa han titta nu på Anna-Carin o se hur hon sätter fast den "slangen " kanylen satt ju redan i mig " i alla fall så tog jag upp min rulle tejp för allergicker och tog en liten remsa och satte över bara lite gran.
Killen protosterade o sa att så kan man inte göra vilket DR ARRON sa att jooooo dååå det kan hon för hon vet vad hon gör så nästa gång säger hon vart du ska sätta kanylen så sätt den där hon säger för då kommer du rätt på en gång och starta maskinen sätt i gång räkneverket och gå där i från sedan så sköter hon om resten.
När maskinen pipper och hon ser att allt är inne så drar hon själv kanylen och plåstrar om sig själv och åker sedan i väg till Marknaden.
Ja killen var allt annnat än glad på mig dels för att han fått en utskällning av avd läkaren det var ju inte populärt.
Hihi så när han stod ute i korridoren så hörde jag att han prata med annan sköterska om mig o0ch hon sa menar du verkligen Anna-Carin den svenska tjejen som är här för antirypsinet . och han sa ja det är hon jag menar då sa hon att han måst ha fått allt om bak foten för sådan är abslout inte hon och dr verlat hon var inne hos mig hörde vad han sa oxå så hon öpnna bara dörren mer och bara harklade sig och jag brat ut i gap flabb vilket hon gjorde oxå. Har nog alldrig sett en illrödare skötterska förut. hehe
Men men jag såg inte klok ut alls såg presic ut som jag hadde röda hund på vänet underarm blandat med vatten koppar och eksem utslag så ni kan tro att det var en sörja på min arm som då även med allt detta var full med blod som han lät torka.
Hem kommen efter lååååångt och härligt vic bad så ser det bra mycket bättre ut än det gjorde föru jag har kvar de röda prickarna men dom är inte så ilskna längre och eksemet har lagt sig nu är jag bara lite blå gul i armvecket.
Hahha men tror nog att det var sissta gången jag fick han i alla fall och jag tror inte att han är villig att sätta en kanyl i gen på mig. Vilket absolut inte gör mig något alls hihihi.
får väll se vad som händer nästa tisdag hihi,
förutom allt detta så har ju giviet viss fru illa mående vaknat till liv nu på efter midagen och herr ont han vaknade först av de alla tyvärr men ska se om jag inte kan försöka att kolpa bort dem alla om ett tag.
Och sedan väntar jag med spänning ett brev från Lille om att jag är välkommen dit för prov tagning av vävnader och blod tester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar