Populära inlägg

torsdag 4 mars 2010

4 Mars




Fast detta handlar om den 1 Mars när jag besökte Paris sjukhushus för min transpalntation.
Det var inte så lätt att hitta dit det var ganska så krongligt även för både Jean-Claude och Alain dom bägge var med vilket var tur för jag var jätte nervös hehe konstigt eftersom jag har längtat så efter denna dag hehe.
I alla fall så satt vi 3 timmar inne hos doktorn o diskuterade varför just jag skulle få lungor och hur jag mår m.m. vi har kommit så långt att jag ska till Lille sjukhus på ett par dagar för att ta olika vävnads prover och blod prover vikt längd m.m. för att titta så inte min kropp stötter bort de nya organen.
Som ni ser så har jag även fått en syrgas tub till bilen på så sätt slipper jag utnytja den lilla utan kan lätt sätta på den stora tuben i bilen och stänga av den lilla på så sätt håller den sig längre.
I alla fall så var jag ju i vanlig ordning och tog mitt antitrypsin dropp i tisdags mådde jätte bra efter åt och även i går fram till middagen i dag.
men nu mår jag i stort sett skit mår fruktans värt illa och fryser så jag tror jag blir togig. Och jag som skulle städa ornentligt fan det blir alldrig som man tänkt sig.
är ganska hungrig men det är nog ingen ide att äta alls utan bara få i sig tabletterna och inahalationerna. just nu så försöker jag att sitt upp mnedans jag skriver detta men det är jobbigt för huvudet känns så tungt så tungt.
o jag som mådde så bra så bra före lunch i dag och så är det bara som att trycka på knapp så vips är jag jätte dålig urs vad jag hatar att vara sjuk i sådana här lägen.
Dels då blir jag tvingad att görra saker ioch försig ganska små saker som ex diska plocka för damsuga är ingen idé just nu eller ens tänka på att tvätta golvet.
Jag fick i alla fall ett glädjande besked från mib dotter i går att hon inte är bärare av alfa 1 eller gift struma. så det känns jätte skönt.
jag lovade ju att fota men jag glömde min camera så jag fick ta med min mobil viulket inte blir alls bra bilder o så satt jag inne i bilen men visar i alla fall backen upp till sjukhuset det syns knapt att det är backen men min nya tub synns desto mer hihihi om ni vänder på datan för den ligger rätt på min data men när jag flyttar över så kommer den på snedden men det gör inget för just nu känner jag mig sne i alla fall

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar