Populära inlägg

fredag 12 mars 2010

12 Mars

urs fy blä jäkla ungar säger jag bara.
Mina egna 2 benat ungar har flytt hemmet för länge sedan så nu har jag ju bara de små 4 benta.
Men dom är nog värst tror jag för dom har nu under 2 veckors tid väckt mig vid 0500 för att dom vill ha frukost.
Inte en tank på att matte vill sova fram till kl 0600 i alla fall utan det är bara deras vilja som gäller.
Och jag vet ju detta sedan länge den dagen vi tog hem iller så vart det tvärt om det är vi 2 benta som bor inne boende i vårt eget hemm vi ska sörva vi ska ge dom mat vi ska städa efter dom vi ska polka upp alla deras leksaker. vi ska värda och vi ska damsuga varje dag och tvätta golv.
Det är inte lätt att ha iller fast dom är söta måste jag erkänna annars hadde man ju dom inte.
Även om dom är en plåga många gånger så älskar man dom ändå av de 24 timar vi har p ett dygn så är det ganska lätt att kolla när dom är som sötast,
Ja just det när dom sover eller när dom leker snält med varandra eller sig själv UTAN BUS förstås.
Jag undrar många gånger om de värkligen uppskattar allt vi köper till dem, som i lek saker eller sov saker rör m.m eller om det i gentligen är som så att vi tycker det är gullit och sött, m.m. tror nog mer på det sista.
för mina har ju inte sagt att dom vill ha eller måste ha 2 st bambu hamockar eller 1 stor halv ägg korg eller en vagn som dom kan bli körda i hi när vi är ute o går.
Vist dom blir jätte glada när jag går upp på morgonen och muttrar lite på dom för att dom väkt mig i gen då poppar dom så glatt alla 3 och när dom får sin frukost så äter dom upp alllt gör rent skålen för att sedan alla 3 gå på toan och där efter till prasell byxan o leka e kort stund. För att sedan gå och lägga sig allt är över på 30 min just på morgonen .
m.m kunde dom inte vänta till 0600 i stället för att väcka kl 0500.
Så nu sitter jag här med en kopp kaffe och bara väntar på att klockan ska gå och bli runt 8 tiden i alla fall så jag kan sätta på 1 maskin tvätt ialla fall.
jag har ju nu då varit uppe sedan 0500 och fixat till kaffe till mig och frukost till dom, och så har jag lekt under tiden med datan är ofta på facebook och spelar b.l.a. fram ville och contry farm, samt pet farm där är jag väll mäst
nä nu ska jag ta mig lite mer kaffe inann jag somnar i gen för det är ingen i de att gå o sova mer. I dag är det ju Fredag så då är det städning m.m som gäller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar