Populära inlägg

måndag 15 augusti 2011

2011/08/15 Åter ensam i gen i Dunkerque

Jag da var Lina atet i SV : Hon tog flyget från Belgien i går till save i GBG;
Ja dessa dagar har jag inte suttit alls har pa min blogg men det har ju sina orsaker jag har ju hafft mojligheten att ha Lina har min alsta dotter.
Det har tagit mig c/a 2 ar att loka ner henne hit da hon ar valdigt radd for flyg sa har det blivit manga och langa samtal om just flyg. Men antligen sa slapte sparren sa  hon kom hit ner den 25 juli och stanna till den 14 agusti;
Sa ja jag har fatt en underbar tid med henne aldeles skalv utan barnbarn ; Tro nu for guds skull inte att jag inte alskar mina barnbarn ; Jag langtar varkligen efter dom men denna gangen sa var dom hos sin far sa dom kunde inte folja med; Men at andra sidan sa var det en chans for mig att bara ra om Lina for aven om hon ar vuxen sa behovs det samtal oga mot oga och bara kunna ra om henne;
Hon har varit ett under bar stod for mig unbder denna tid.
Vist jag har ju inte kunnat aka med henne sa mycket som jag vill dels pga av min sjukdom for den har ju givet vis satt kappar i mina hjul 2 ganger under denna tid har vi fatt stannat hemma pga att jag absolut inte orkade nagot.
Men det hadde varit varit varre om jag inte hadde min rullstol for den har anvands valdigt flitigt  och jag har fatt varit ute i friska luften och allt har gatt i min tackt,
Vi har besokt marknaderna i Malo och i city , Malo pa tisdagar och city pa onsdagar dit har vi gatt nastan varje vecka.
Men vist ska jag erkanna att jag kanner mig slitten och gammal nu nar allt ar tyst i gen;
Ingen som snusar i loft sangen jag har har det ar bara Jean-Claude som sover annu.
och ja det ar ju helt sol klart att Jean-Claude det ar ett helt annat kapitel for sig just nu sa pratar han inte alls med mig.
Men jag hoppas och vill tro att jag snart kan fa mina lungor och att allt gar bra som det ska ga ;
Jag tror nog att vi 2 ar pa upphallet for jag vet inte om jag orkar sa mycket mer med att vara tillsamans med han:
Det ar valdigt svart ena stunden far jag absolut inte gora nagot for da skoter jag inte om min sjukdom andra minuten sa ar jag lat for jag gor inget alls mm sa som sagt jag sitter i ett ekorre hjul som bara gar runt runt runt:

Jag har nu 4 L pa dagen och 2 L pa natten 5-6 L i gaendes .
Jag har aven fatt en ny tid till Foch i Paris den 21 september sa jag far se vad Dr Stern sager da om mig ;

Jag blir anfodd for det lilla minsta och jag kan absolut inte prata nar jag gar eller gor nagot sa det kanns ganska sa jobbigt;

sa ja nu sitter jag skalv har i gen med min data och mina scrapp saker och jag hoppas att det snart ska bli min tur med lungbyte;

Men jag har gjort nagot kuligt som jag verkligen ser fram emot. Jag har skissat pa min tattoo och antligen ar den fardig sa jag har gett den till Ludo for att han ska reidera den och rita om den sa han kan tattooera den pa mig sedan. Och det ser jag fram emot varkligen har jag tur sa blir det av innan jag gor lungbyte vilket jag hoppas pa.

Ja just det jag har nu nya tider for att lara mig att andas ordntligt och att kunna slappna av i gen sa nu ar tisdagar 9-11.30 torsdag 1400-1630 o fredagar 900-11-30 nu upp tagna for detta 25 ganger och sa fortsatter ju franska lektioner med Pirrette fram over ska sanda ett pm till henne snrt.
Eftersom jag tagit ett upp halle fran henne da Lina varit. men nu kan jag starta i gen
Ska forsoka att halla i gang sa mycket som mojligth. far absolut inte fasta i det trakiga facket bara for att jag tycker att allt ar jobbigt. Da ar det battre att forsoka att se pa och fran den ljusa sida . Ploocka fram dom roliga stunderna nar jag har trakigt inte sa himmla latt men men det ar bara att bita  i det sura applet. Och gora det basta av allt ingen i de att hanga lapp rller sura for det hjalper ju inte mig och absolut inte mina nara o kara som jag haller av;

For da ar det battre att gomma eller kasta ut de besvarligheterna i havet och forsoka att ha sa roligt jag kan ha det med mig skalv :

Som tur ar har jag Vinni och James och Silvianne samt Alain som hjalper mig har nere och som stottar mig i de svaraste stunderna och sedan har jag ett underbart gang i Sverige som allt staller upp for mig det ar bara att lyfta luren sa finns dom dar eller ja jag moste ju gevet vis sla telefon nummret till nagon av mina underbara vanner.

Sa ja natverk har jag och det ar valdigt hart natverk som jag har val samman svetsat mm och det ar jag evigt tacksam for; Och givet vis sa har jag mina underbara barn som alltid staller upp;
ja i dag ar det ju mondag men det blir inget antitrypsin i dag da det ar en ledig dag har nere sa det blir i morgon pa formidagen och sedan pa eftermidagen ska jag till gymet mm en harlig dag som troligt vis kommer att sluta i att jag sitter i ett horn och kippar efter andan och har bade fru illa maende och herr ont i bak hasorna haha men vad gor det dom ar ju
 gammla idioter som inte begriper nagot som sagt dom har absolut inte alla hastar i sin hagte hehe det har jag ju forstat sedan lange for det spellar ingen roll hur manga ganger jag for sker att saga till dom att dom inte ar valkomna till mig dom kommer anda ; Sa dessa  forsoker jag att ignorera sa mycket jag kan ;

Snart ska det ocksa bli lattare att lasa mina bloggar som jag skriver for lina min dotter har fixat ett Svensk tangent bord vilket gor att jag far med mig de  sistta bokstaverna oxo.

nu ar snart kl.0800 och jag ska ringa kommun  och om cellprovet och till viskafors hemm;
viskaforshem for att jag fatt en vatten lacka i koket sa mattan flyter pa golvet och det ar vatten ut i hallen hemma i SV och cellprovet for att jag fatt en tid i SV och kommun i SV

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar