Populära inlägg

söndag 28 augusti 2011

2011/08/26-28 En salig blandning




Fredagen 26/8/2011

Kom till avd 2 sud diabetesavdelningen vid kl;1500 i dqg öenfickinget rum förens vid 1730 men jag fick ialla fallen stol att sitta på och ett litet bord där jag kunde ha mit vatten glas på sedan var det bara att instalera sig ,

JC sa att han i öorgon skulle fixa inter nett vilket jag ar valdigt tacksam för; för det blir så himla långtråkit annars ,

Fast nu önskade jag att jag hadde det svenska tråd lösa tangent bordet och musen här för att det skulle under lätta att skriva sitter ju öed ett franskt tangentbord och har ändrat det till svenska, hi inte så lätt kan jag med ge man ska oxo komma i håg hur det svenska tangetbordet ser ut hihi och med mitt minne ja det är ju lika bra som en guld fisk i en rund skål tyvärr, hihi så har går det nu i ultrarapid och jag känner mig som en 100n åring som sitter för första gången framför en data ,

Ha nu kan jag tänka mig att alla mina barn hehe stora barn säger i kör .

men mamma du är ju som en 100 åring när det kommer till data ändå så det gör inget , det blir ju ingen skilnad hihi Men vad gör det att dom säger så om hundra år ingenting m Jag äslakar dom ändå och på något konstigt skruvat sätt så älsakar dom mig oxo,

I alla fall så var läkaren här för en extra rond efter som jag kom in. Kan väll säga att han inte var så himla glad av att se mig, Från knäna och neråt var jag blå inte mörk blå men mer än ljus blå och bena och fötterna var kalla , Försökte att förklara att det blir så när jag sitter still förlänge och inte rör på mig alls då blir man kall ; Nja han ville inte tro på mig det syntes men jag sa till han att kom tillbaka runt tio tiden i kväll  även om jag redan sover så kan du tända lampan och se att dom har fått sin normala färg, och jag tror att han var här då fär dom sa inget på ronden nasta dag .

och med detta avslutar jag fredagen,   

Lördag 27/08/2011

Kl;0700 vakna jag av att damen intil hosta så kraftigt, Men för min del så gjorde det inget alls for jag var ju mer än 1 timme försenad men mina medeciner så det var helt ok för min del,

Så jag steg upp och fixa i ordning mig och bädda sängen och som vanligt så vart det rama skrick för att jag hade gått upp själv tv ättat mig och klätt mig , men jag fick dom att lugna ner sig för jag är van att fixadetta själv hemma så dåfixar jag det här oxo hihi



Kl;0900 Första dagen på sjukan frukosten bestod i ett skål med kaffe 2 stycken vit form bröd och ost på 60 g inget smör.

På förmidagen spenderade jag med att titta på film på datan det blev 2 stycken filmer som jag titta på medans jag brodera en jul tomte hihi ja som sagt det är att vara ute i god tid hihi.

Midagen runt kl; 1300 bestod av

150 g  kokt fisk  

10 st bruxelles

15 små potatisar som var ångkokta

4 st salads blad

¾ dels tomat som jag inte åt av 

1st formbröd vitt 2 st kizi

Och vatten till detta dennq måltid ska vara ut foröad så jag får 15oo g calorier



Och nu på eftermidagen kommer J-C då han vill att jag ska ha ett internett så jag kan prata med mina nära och kära vilket i och för sig är väldigt snält av han ,

Han har varit här nu en stund och skulle komma till baka runt 1900 för då skulle jag få ett internätt kort ,Vad det blir till Middag det vet jag inte ännu men det återstår att se skriver Mer om det senare,

Haha jag vilken förändring det blev till midagen då serverades det trort om ni vill men jag fick faktiskt fisk för omväxlingens skull hihi ja och sedan vart det ju n/atti somna  vid eller runt kl 2100 ,

28/08/2011

Ja då var det söndag i dag då och lika svårt med tangentbordet tar en evinerlig tid att skriva så jag går nog över till det det franska tangent bordet i alla fall på FB .

Frukosten ja det samma som i går lunch hahah  ingen förändring hör inte hihi man kan ju dö om man gör en förändring hihihi sq öidagen blir det samma tyvärr så det blir inte roligare än så här tvärr, Och har jag nu otur så kan jag bli kvar här i 4-8 veckor eller till den 20 september,

men jag kan ju vara på FV och FB och jag kan oxo mailja mm så nu finns jag på  

0335555022 eller mina franska mobiler ,

Enstor kram till er alla så skriver jag nog lite mer sedan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar