Populära inlägg

onsdag 24 augusti 2011

24/08/2011

 urs fy bla ytterligare en dag med feber pa 38.5 hosta, och sat pa 94 och hjartat pa 120 slag phu kans som om jag sprungit ett marata ton lopp fy attans vad det ar jobbigt bara om hjartat ville ga ner,
 sa ar jag ganska sa nojd ; Jo jag sitter ner och bara skriver men hjartat gar som om jag springer for fullt ;
om det inte slutar till ef. sa far ag nog ringa efter hjalp tror jag kanske lagga in mig i gen phu ;
Mrn jag hatar att laggas in kans battre att vara hema pa nagot konstigt satt fast anda inte ja nisom har alfa 1 vet lite nog vad jag pratar om;

Man ar liksom dubbel nar man ar i sadana har lagen man vill sa garna vara hema men samtidigt ar man lite radd for vad kroppen ska hitta pa at en ; For man kanner ju inte sin krop langre alls utan det gor lite eller ganska mycket som den sjalv behagar utan att tanka pa folderna for huvudet eller kanslan for min egen del

Det borjar att kannas soàm jag ar 2 manniskor i 1 mm borjar nastan fortsta dom som ar skitzzo for kroppen vill en sak men tanken och kanslan en annan;
som sagt det ar og inte sa konstigt att vi hareller far mer och mer utbrand het da man inte har lart sig sin kropp da man moste trycka ner sin sjukdom , forkylning eller vad man nu kan fa for vi har inte rad eller sa kan man bli utan jobb sa arbetarna sitter som i rav sax exakt som domp gjorte pa 40 o 50 talet

Tyvarr sa borjar herrakin komma till baka med stora steg har man inte mycket aktier eller pangar utan vanlig arbetare ja da ar man inget varld sa da moste man kora over sin egen kropp . MAN FAR INTE KANNA EFTER OM MAN AR SJUK OCH VAKNAR MAN MED FEBER ja da tar man en treo eller nagot febernersattande och dricker kaffe i massor och satter pa sig en mask och gar till jobbet anda: tacknincken gar framat vi har hittat manga botemedel mm infor sjukdomar men det ar fa som far det dels sa ar det for dyrt eller sa ar det nagot som att sv staten inte accepterar alls;sa kontentan av detta ar att medecin och tecknink gar valdigt fort framat medans herrakin gar bara bakat i tiden har du ett val betalt jobb och inte far skit under naglarna sa ar det bra da kan du gora lite som du skalv vill men ar du en vanlig arbetare och knegar i hop till din lon och inte ar rad att gora nagot ja da star man nast sist pa listan i herrakin;
Vi fick ju bort herrakin pa 90 talet men sa kom 2000 alla sa att varlden skulle ga under men det gjorde den inte dar emot sa gick herrakin ganska sa fort upp och dellade upp manniskor i underklass medel och hogre klass vilket vi sa att vi alldrig mer  ville ha men nu star vi dar i gen szom pa 40 talet :
ar du av den undre medelklassen eller mellan ja da far man slas for allt for att man ska bli behandlad som en manniska.
tçi_tta bara pa nu har aven apoteken blivit skild fran sjukan nu ar det privat agt och snart kommper aven den basta varden att bli det oxo ;
Vi manniskor ar duktiga pa att forstora for oss skalva och for andra.
Jag har jobbat sedan jag var 15 ar betalat skatt mm i Sv borja sedan att kora last bil i Frankrike och mig veteligt sa ligger det i europa man ska ju soka sig utan for om man inte hitta nagot jobb isv det skulle ju vara sa latt och sa enkelt ;
MEN DOM TALADE ALLDRIG OM ATT DINA PENSION PENGAR ELLER SJUKPENING FORSVAN FOR GATT OM DU SOKER UTOMLANDS komm till baka tillsverige och belv helt plotsligt betraktad som en utlends manniska trots att jag alldrig tog bort det sv medborgar skapet sa nu sitter jag har med mini mum beloppet pa forsakringskssan i sv som inte ensraker till hyran hadde jag blivit sjuk 6 manader tidigare hade jag fat ut 12.800 efter skatt men far ut istalet c.a 5000 kr /
Sa jag sager bara en sak akta er for att ta ett jobb utom lands det kostar er mer an ni annar det dar med att vi ar i europa en forenadstad haha tadig i brasan det ar vi inte det existerar inten om du inte har falskarms avtal forstars; ojoj nu hamna jag langt utan for min sjukdçom i gen fast anda inte for om man ska se krast pa det eller med sanningens vit oga sa hor det i hopp pa ett konstigt tvisttat satt anda konstigt men sant ;
det enda som jag nu onskade var eller ar att jag kan fa min affla transplantation  nu sa jag kan fortsatta i mitt liv inte for att jag kan borja att jobba men at minstande leva utan syrgashjalp och ett hjarta som jobbar pa hog tryck bara for att jag inte syresatter mig ordentligt eller for att jag hostar som en galen antilop:nu ska jag nog leka lite pa FV eller kolla film for jag ar trott nu vill inte tana mer eller kanna;
Tro mig man kan latt ga in i vaggen nar man har ALFA 1 svart att forsta men sa ar det man jobbar mer an nar man jobbade pa sitt jobb darfor gar man lattare in i vagen och blir helt slut

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar