Populära inlägg

måndag 29 augusti 2011

2011/08/29 Dunkerques hôpital

si så dar nu har jag vait på adv 5 och fått mitt antitrypsin sa nu får vi se när her ont och fru illamånde kommer ner hit till avd 2,

Jag vaknade vid 0730 i dag och fick ganska så bråttom , Då jag ska vara på avd 5 öellan 0830-0800 på morgonen, Nu märks det att jag ligger på en diabets avdelning hihi doö är absolut  inte vana öed syrgas alls, Jag skrämde livet av dessa 2 jag kan säga biträden som kommer in och ska bädda och dona, Jag var på toaletten för att tvätta mig och klä på mig och när jag kom ut ur badrumet så var jag ju givet vis illrär ovanför ögonen och runt näsan och runt mun då jag såver med mask och jag inte tål plasten riktigt så jag blir råd fnosig och gevet vis så är jag väldigt anfådd fär jag har ju jobbat direkt på morgonen jisses vilket liv det blev på dom, Men som tur var så jobbade den mörka sköterskan i dag så hon kom in och lugna ner dom och tala omatt  prata alldrig med henne när hon koööer ut från toaletten färdå har hon ganska hon tar sig dit sjalv och hit i gen så lite syre kvar så hon jobbar för hög tryk ändå och det  dra hon ser ut så pga av att hon tål inte masken men det lägger sig under fm,
Så när jag tog min lilla syrgas apparat och fixa i ordning det så satte jag på öig eölan och bandage på detta och givet vis så börja dom att protostera då jag börja att gå ut ur rumet så jag fi9ck kalla på syrran i gen hihi och hon förklarade att detta är fult noröalt hon ska röra sig och hon ska till avd 5 för att få sitt antitrypsin ; så jag i dag har jag lyckats bra med att skrämma livet ur folk hahaha gud vad jag är bra på detta hihi,
MM ska nog ta patent på att skräma livet ur folk för det verkar som jag är väldigt duktig på dettta fenomen hihi,

I alla fall sågick qllt brq så nu sitter jqg här och är jätte hungrig då jag inte fick frukost här nere men jag  fick i alla fal kaffe där uppe på avd 5 en jåtte stor kopp denna gång inte en liten tass som det heter här nere  a putit tass är samma sak som en expresokaffe hemma lika stor kopp eller jag lika liten det är då en normal kopp för dom här;

I alla fall så väntar jag på lunchen hihi får se den bjuder på i dag mm om jag ska ge mig på att gissa så blir det kokt fisk ångkokta potatis för jag hoppas inerligt att jag slipper riset jag fick i går ,
riset bestod av 150 g ris och en massa vinigrett på så mina ögon tårades när jag skulle äta detta det var det äkligaste jag någonsin smakat huq ligen men vi se vad dom bjuder på i dag .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar