Populära inlägg

onsdag 4 april 2012

2012-04-04 ONSDAG -9 DAGAR

ja som sagt var ska jag börja i dag tro mmm .
Jo jag kan ju börja att berätta att jag INTE har fått någon hjälp från fös eller myndighet i sverige för att få mina organ detta har jag fixat själv
Det är tydligt att folk tror att jag fått från den svenska skatte pengen hjälp till mina organ vilket absolut inte är sant alls. Jag hart min minumum sjukpansion från fös eftsresom jag är svensk medborgare men jag förlora min inkomst pga av att jag jobbade utom lands (ändå så ska det vara så lätt att jobba utomlands och man inte förlorar sitt medborgarskap. Men ingen tala om att jobbar du mer än 2,5 år utomlands så åker du ner i din pansion eller sjuklön till garanti beloppet vilket jag gjort då jag jobbade i tre år iann jag blev sjuk.
Betalde ändå den svenska skatten på min franska lön plus att jag betalade den franska skatten.
Man blir ganska så förtvivlad i bland på folk att man blir mörk rädd. Det sägs att vi ska ha ytrandefrihet i SV men ff vet om vi har det för skulle man skriva något ex om organ eller äldreomsårgen eller ja om alla folk ja då är man helt plötsligt rasist.
Jag vet med mig att jag inte är bra på att skriva då jag är ordblind och det står jag för och jag är stolt för den jag är.
Sedan är jag mycket stolt över mina vänner som jag vet är mina vänner och vänner som har olika relioner olika kön och färg även dom som har ett annat tänkande. Så finns dom där för mig och jag för dom.
Skulle alldrig falla mig in i att säga något elakt om någon person eller folk ras. Men däremot staten till alla andra som bestämmer över folket dom drar in på så mycket onödigt och så mycket som i gentligen ska vara en självklarhet:
Rx jag skullöe alldrig få ett bidrag här nere för att lära mig Franksa detta moste jag fixa själv vilket är en självklarhet för min del.
Jo jag är trött på Frankrike men oxo på min pojkvänn som behandlar alla sina väner och folk omkring han som schit. Men jag är oxo väldigt tacksam mot FR sjukvården för dom kan värkligen transplantera organ och dom har en annan prioretering för vilka som ska få organ och inte.
Så ja jag är tacksam mot fr men eftervården där är dom väldigt dålig på att ge medeciner det är dom jätte duktiga på men det ger inte mycket även om du har ont här och där så är det inte säkert att det är medeciner som tar tar bort det onda utan man kankse behöver en annan hjälp.
Ett ex jag fick diabetes så nu äter jag diabets medeciner plus att jag tar insulin vilket inte alls är bra om man ska läsa på. vilket gör att jag ser ut som en balong /elefant. Som tur är så har nu sahlgrenska lovat mig att ta i tur med min diabetes så jag kommer i rätt nivå och hjälpa mig att gå ner i vikt då jag är svullen även pga av all cortison som jag måste äta här nere.

I alla fall eller i vilket fall som hälst så är jag överlycklig att fr sjukvården släpper mig och att jag får komma hem till SV till m in lägenhet och att jag kan få eftervården i sv så ja då blir det som så att jag får från skattepengen men den har jag ärligt tjänat i hop under alla de åren jag jobbade och får inget ut av pga av min dumhet att jobba utomlands om man nu ska säga så men samtidigt så är jag glad för att jag jobbade i FR för då kunde jag få mina organ som jag var i behov av på så sätt så fick jag uppleva år2012 och förhoppnings vis ganska så många år till.

Alla länder har sin egen fajt och komer alltid att ha.

Även om jag är fattig som en kyrk råtta så är jag rik på vänner vilket är det bästa av allt

1 kommentar:

  1. puss & kram till dig skall bli skönt när du kommer hem till Sverige , sen en dag tar jag tåget till dig så att jag kan träffa dig jag är jätte lycklig att vi fick kontakt med varandra .. fattar inte varför någon skulle dra upp detta med skatte pengar mm IDIOTER finns det gott om !!!! Imorgon är det dag 8 ........ ha det bra Delicia

    SvaraRadera