Populära inlägg

fredag 27 maj 2011

2011/05/27 YNK

Ja jag kan nog inte saga att jag ar helt ok i dag for da ljuger;
Gardagen var inte kulig alls.
Jag vakna pa morgononen med en fruktans vart vark i ryggen kunde inte stalla mig rak utan fick ga bojd. Nar jag hadde kommit upp gick jag pa toan och dar efter satte i gang kaffet och tog mina medeciner och pang i byget sa fick jag feber pa detta ;
Jag ringde till min hus lakare Michalski och fick en tid sa jag kunde komma till henne vill ju inte vara sa affla lat att hon skulle komma till mig na jag skulle promt komma till henne for jag passar ju da pa att fa en nypa frisk luft; Far ju ta tagi alla mojligheter jag kan for att komma ut hehe. aven om jag ar sjuk plus att jag faktiskt ar doendze om jag inte far nya lungor sa ar jag helt klart en djavel jag trotsar allt o alla jag ska ut oavset hur dalig jag ens sen ar sa ska jag ut:
Bara jag far komma ut i 20 min sa far jag sa mycket styrka och det gar inte at forlkara med ord men det ar en enorm kansla och man blir genast mycket piggare bade i ogon och hyn far en glans i alla fall vilket ar varl priset att betala helt klart.
I alla fall kontentan av att besoka Michalski blev en ny penselin kur pa 6 tabletter om dagen vilket ger 3000 mg per dygn i 8 dagar.
Dar efter akte jag till 5jag du laste ratt jag akte skalv alltsa jag korde min bil ) Labb for att ge dom mitt blod i gen och det blev 5 ror samanlagt plus en burk med pipi (urin) for att se vad for slags infektion h=jag har i kroppen. Det ar ju bara 3 veckor sedan jag sluta med forra penselin kuren.
Men som sagt kroppen kan ge mig stryck pa stryck eller hota mig m.m.m.m. jag ger inte upp for detta ynkliga satt som nu kropper gor mot mig.
Jag har nu aventagit det steget att nar jag gar in i affarer sa tar jag pa mig munn skydd for att hindra olika infektion. Jag moste oxo tvatta handera i sprit om jag ska halsa pa nagon eller om jag tar i saker utan handska i en affar.
(Ha vet ni vad jag borjar kanna mig som Mister Monk ni vet en komisarie som lider av forbi mot bakterier kan inte hallsa pa folk utan att han moste torka av sig hahaha )
I alla fall sa har jag nu borjat med penscelin och min feber i dag ligger pa 38 grader sa der ar ju inte fy ska for den var ju hogre i gar sa det tar sig sakta men saker  battre an inget i alla fall.
Sa i alla fall 1 dag till hemma sa far vi se vad kvallen och natten har att ge mig om jag ska sova i min sang hela natten eller om jag blir vakt av att jag ska aka till Paris vilket jag onskar;

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar