Populära inlägg

torsdag 19 maj 2011

2011/05/19

mm som ni sakert forstar sa har inte telefon ringt annu hihi jag ar ju kvar hemma i DK;
I dag ska jag antlingen packa min vaska och jag har forstat att allt ar sant det kommer att ske;
Jag far mina lungor och kan borja ett nytt liv utan slangar fast ja okej en affla massa medeciner men det ar det vart for dom ar inte i vagen,
Ex langen fastnar inte i bildorre eller runt stolar eller under trosklar mm;
Vist att det blir mycket medeciner att ha med pa ev resa men ingen mister syrgas i alla fall pa sa satt sliper jag leta efter kontater for att ladda min apparat mm hehe medeciner behover ju inte laddas liksom utan bara se till att jag har dom med mig och att jag har en dros om jag ska ut o resa; tank jag far oxo flyga i gen fast det ar nagot som jag absolut inte vill i alla fall for det ar trevligt att kora tycker jag; Sedan kan jag stanna nar jag vill mm man ser mer och man traffar mer manniskor;
Tank att jag sedan kan fira 2 fodelsedagar en nar jag offisielt foddes och en den dagen jag far mina lungor;
Jag kan skatta mig lycklig som har denna forman att jag kunde valja pa 2 olka lander Sverige i all ara men jag tror att Frankrike ar bast land att gora en transplantation i dom har nu reda gjort 23 lungtransplantationer under 2011; Och dods sifran ar nada vist att det ar jobbigt med spraket mm men jag har nog battre forutsattningar att klara cituationen har nere an hemma i SV;
Sv gor inte sa manga transplantationer och sedan har ju dessvarre om man nu ska saga sa sa har dom fler organ har nere vilket i sin tur br med sig fler olycker med dodlig utgang an vad som ar i SV ;
Har gar nu den kraftiga maginflensan som kan lam sla hela DK Lille James ligger nu pa DK sjuklhuset for dropp da han har kasttat upp sa pass mycket att han blev uttorkad vilket ar ganska vanligt har nere och jag ja jag moste sprita toaletten inann jag satter mig jag moste sprita mina ander minst 40 ggr per dag mm for skulle ja fa denna sjukdom sa kan den aventyra min transplantation och det vill jag absolut inte;
For som sagt vantan ar inte min starka sida moste jag medge; Jag anser sjalv att jag varit stark givet vis med mina underbara vanners hjalkp men att jag genom lett manga ar nu min sjukdom borjade ju 2003 i oktober sa ja det ar manga langa ar av bade smarta och sonder frat nas gangar sondriga naglar pga syre anvandning mm ;
Att anvanda syre ar bade pa gott och ont syret ser ju till att jag kan leva ett dragligare liv men den forstor mycket oxo ex nasans vag och ner mot svalget sa syret ar i entligen en stor forstorare men oxo att man ar sa stort behov av den att man kan inte vara utan om man vill leva i vantan pa en transplantation sa jag kontentan blir liksom lite som moment 22 den ar bra men samtidigt en stor forstorare av extrimiteter; Sa oavset vad sa far man bade syre men oxo en forstard nasa men vad gpor det man lever och det ar ju uhuvud saken i alla fall ;
Men snart blir min dromm i uppfyllesze jag far nya lungor sa vad som hander hos mig nu arr att jag gang pa gang kollar min telefeon sa jag ser att den fungerar hihi vist ar man knasig hahah;

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar