Populära inlägg

onsdag 25 maj 2011

2011/05/25telefon =0

ingen telefon hitils. Moste saga att detta ar varkligen frustrerande man kan likna detta som nar man var 15 ar och vanta pa ett samtal fran sin pojkvann . hihi ja jag vet att jag ar konstig och att jag har olika ideer om saker ting; Som att jag garna satter namn pa mina olika apparater mm. Men det ar for mig ett overlevanads satt da jag tycker att det ar trakigt att bara skriva ex illamaende det kans lie roligare att skriva ex fru illa maende ; herr ont mister syrgas herr appne, rullis ,m,m, ja listan kan bli lang;
Men for att forsoka liva upp det hela sa har alla mina apparater och hjalp medel fatt namn. ja det kan lata som att jag ar tanaring i staller for 50 ar. Men jag har den lyckan att jag fatt bahalla mitt barna sinne kvar vilket jag ar enormt tacksam over da jag kan leka med ord aven om jag aven ar ordblind sa ska ju inte den fa hindra mig; Det vore ju katastrofat om jag till lat att min oedblind het ta over mitt liv,
Jag ar lika vard som alla andra tros att jag skriver som en kratta och har svart att halla en klar trad i mina meningar eller att jag kastar om;

Vist det finns de manniskor som kallar sig for sv poliser och menar att det ar skamligt att man inte kan skriva gramatiskt ratt mm men vad gor det om ett ord hamnar fel eller jag tappar bokstaver pa skrivandes gang inget ting alls jag blir inte sammre manniska for det snarae tvart om jag ar jag och JAG ar unik for det finns bara 1 av mig. Vist kan man ha dubbel gangare nagonstans i varlden men att den ska vara ordblind och ha exakt samma sjukdom det ar valdigt sallan man finner det;
Vist manga ganger kan jag halla med att aven jag slarvar nar jag skriver men som jag tidigare sagt sa ar jag inte mer an en manniska exakt lika dant som alla ni andra dar ute,
I alla fall sa ar min saknad sa pass stor nu efter att ha lamnat mina sma 4 benta vanner hos min dotter i SV men pa ett annat satt sa kans det sa skont att dom ar dar for jag vet att dom har det enormt bra hon tar val hand om dom pa alla satt lika sa Philip;
Jag skulle inte kunna ha dom kvar har hemma da jag nu ar pa lstan infor en transplantation sa kan jag inte lamna dom ensamma sa pass lange; Vist kan JC ge dom mat och vatten men allt annat runt om kring dar har han tummen mitt i naven: Hade det varit en hund hadde det varit annerlunda for dar har han inte tummen mitt i naven;




Men jag saknar mina sma ingen som poppar pa mig pa morgonen , ingen Grostaquin som lagt sig over min fortter for att sa snabbt som mojligt fa sin pippi eller en Jepûr som halft om halft kramar mina vader radslan av att bli utan; Lilla pipnetta Amethist som sitter och vantar och forsoker stirra ner en pippi at sig; Och sedan denna halls slakt som Emelie sager; Men dom ar mina sma barn jag alskar dom over allt pa jorden dom ger mig sa pas mycket gladje jag dom ger mig oxo gra hars stran haha med allt vad dom kan hitta pa :

visar lite bilkder som Emelie har tagit och med finns oxo var egen lilla Klarsferrets Inka som fran varnan sistta uppfodning av den hel svenska linjen;
Underbara sma djur ;
I alla fall sa vantar jag fortfarande pa att telefon ska ringa vilket jag ber varje kvall jag gar o lagger mig; Har komlmer min bon som jag sager varje kval;
Kara telefon du vet att du ar mig kar du finns allt for mig , jag laddar dig varje gang du endast har 1 pinne kvar jag skoter om dig ; du har fatt en egen lite Hello kitty vaska att ligga i  en rosa; Jag ber dig att sa fort sjukhuset Foch ringer sa ska du ringa hogt och vibbrera kraftigt och vaka over foch signalen ;
hihi ja jag har ju sagt att jag har barna sinnen kvar och det betyder sa pass mycket for mig och min overlevnad;
jag tror att manga av dom jag kanner inbte skulle orka med sa har lange som jag gjort det finns olika manniskor med olika hog troskel men i detta fall sa galler det att man VAGAR bjuda sig skalv och gora lite narr av sjukdomen annars sa overlever man det inte och man forlorar sina nara och kara aven barna for dom kan oxo tycka att man blir for tjatig om man ska klaga 24 tim om dagen manad efter manad ar efter ar;
oCH JAG MOSTE SAGA ATT GER INGEN TING INGEN INGEN GLADJE EN SKRATT.
Jag har gjort detta i 2 mander fran borjan men till slut sa tyckte jag skalv att det var jobbigt att vara en klagandes person inte fan vart det battre av att jag klaga na ta tagi saker oxh fixa dom det som gor ont satt namn padet lek med din sjukdom; hitta pa nagot krativt oavset vad las ; mala ;rita skriv ja va fan som halst men ga inte i klago latar for det ar da du forlorar allt runt om dig nara o kara din man etc etc :
satt farger pa allt du ser och hor;
tAG VARA PA ALLA ORD ALLA ORD SOM AR POSITIVA TAG VARA PA DOM VARDA DOM OMT I DITT INRE JU MER DU HAR AV DETTA JU STORRE LUST GARD FAR DU AV SPRAKANDE OCH GLITTRANDE ORD ; Dar kan du ga nar du kanner kenner dig nere eller ledsen du blir glad och varm inuti dig;
alla dessa sma mail som jag far dom ger sa mycket varme och styrka och alla dessa sma samtal dom ger oxo samma sak ; Tack till eralla som finns for mig : nu hoppas vi att ev kvallen o natten dennaq gang kan ge mig en signal( ring ring bara Foch slog en signal ) hihi ni Abbas lat ring ring som ni ser allt gar att leka med bara man bjuder till av sig skalv for det kommer inte bara si sa dar utan man far skalv jobba tillsamans med sina nara och kara;
Bilderna pa mina sùma alsklingar ar tagna av Emelie klar min minsta hel dotter pa 2 ben 5 har ju fatt en del extra dottrar pa 2 ben ° vilket jag ar evigt tacksam over


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar