Populära inlägg

måndag 23 maj 2011

2011/05/23

Far man som 50 aring saga ynk YNK YNK i dag var det ingen rolig dag ja nu spyr jag pa er alla aven om jag ar glad innerst inne att det snart ar min tur sa ar det ingen bra dag i dag i alla fall;
Dom hojde dosen med antitypsinet till 6.5 i dag och i och med detta sa kom ju bade fru illamaende och herr ont men oxo deras barn kom sa jag spydde 3 ganger pa vagen hem;
Fy attans vad det ar akligt men jag har tur for det ar inte mycket trafik pa vagen da nar jag aker hemm sa det ar bara att stanna bilen i stort sett och oppna bil dorren och luta mig ut och spy vatten som ar som skum; Och sedan sa har jag en slags metall smak i munnen som ar en blandning aven konstig dofft som jag inte kan saga vad det ar for doft kan inte satta fingret pa ett namn;
men doften ar en blandning av sott; surt; mint aktigt och peppar aktikt mm konstig doft jo tack jag vet;
Det jag hatar mast ar nog det att jkag ar den affla bak huvudverken och den slapper inte spellar ingen roll hur mycket tabletter jag tar den sitter sten hart och kramar om lilla hjarnan och det gor sa affla ont att jag kanpt kan varken kamma eller borsta haret; Hi ja jag har blivit som en 5 aring i gen det gor sa affla ont att kamma haret i dag att jag gav upp det far se ut som det gor haha kan ju kalla mig for troll mor i dag med stora rotte bon i huvuvdet;
Jag har i alla fall lyckats att ta mig en durch nu i kvall aven tvattat haret for det komm lite spya den sissta gangen och det doftar inte sa gott som ni skaert kan forsta;
Sa da vill man garna durcha inann man letar uppsin kudde eller som jag tar mister syrgas och kopplar i hop han med herr appne och hanger grimman runt dorr hand taget och satter pa mig en mask och i denna mask sa far jag bade syre och sa tvingar herr appne mig att andas lugnt hela natten;
Innan jag fick herr appne sa kunde jag helt plotsligt stoppa att andas och det varade sa pass lange att jag vart bla sa dafick JC skaka mig tills jag kom i gang i gen;
Sa dom la in mig en natt med fullt av elektroder pa huvudet och det visade sig att jag moste ha herr appne om netterna och ja jag klagar inte alls for jag har sallan nu mer huvud vark nar jag vaknar sa det ar ju positivt;
Det negativa med her appne ar att att jag kan inte lasa om jag satter pa mig masken for da kan jag inte ha mina glas ogon sa nu mer laser jag inte i sangen utan i fotoljen for jag orkar inte ga upp for att byta fran grimma till mask och koplla i hop herr appne med mister syrgas; MM det kallas nog for lat het i hogsta grad tror jag hihi men det ar jag;

I dag har jag i alla fall lovat personalen pa lung  plan 5 syd att nar jag kommer hemm fran Paris men 2 nya lungor sa ska jag aka upp till dom med champanj och till tugg ja ni lase ratt man gor sa har har man varit sa lange som, jag 83 ganger i dag har jag fatt antitrypsin; och dom kan drick champanj pa jobbet nar det ar nagot eller nagon bjuder pa det sa det ar helt och hallet gront haha det skulle ske i lilla SV hahah :
Na nu ska jag snart bryta for denna dag jag tar mister syrgas och kopplar upp han mott herr appne och sa tar jag huvudverken o illamaendet och hoppas att detta ar borta i morgon for vist ar medeciner bra men nar det inte hjalper sa ar sopva det basta som fins ja det finns ju biverkningar aven har och vad ar det da undrar ni sakert jo man vaknar upp pigg ofrech efter en god natts somn det ar bivervningen och mig veteligt sa finns det bara 1 biverkning efter att ga o lagga sig och det ar just denna hihi
natti med er ja jag vet jag ar inbte kolk nagon stans men for att halla humurot pa topp sa moste man le och leka med orden lite efter natten kommer ljuset vet ni sa det finns alltid ett ljus i tunnelen i bland tar det bara lite langre tid att se det och i bland en kort stund oavset vad sa ska man le aven i morker for man mar sa mycket battre da ; natti natti
. hihi ja just det ingen ringning i natt haha jag sittter ju har och skriver sa det forstar ni sakert att jag inte ar pa op bordet: 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar