Populära inlägg

fredag 1 augusti 2014

2014-08-01 Fredag

Oj oj jisses vad tiden springer i väg MED RASANDE FART.
Tänk att i dag är det 1 månad som jag bott här i Vegby på KarlJohansVäg 3A och jag storm trivs här på min hörna.
Jag kan tvätta när jag vill och det är LUNGT på nätterna ingen som ropar och gapar och beter sig som om man va 15 år i gen.
Respekt mot varandra det gillar jag. Man kan inte älska alla men man SKA respektera varandra och deras omgivning.
I denna månad blir jag nog klar med mitt staket runt hela radhuset. Eftersom jag och min lilla Fransyska bor i en hörn radhus så har vi mycket gräs att sätte upp staket på vilket vi älskar. För redan nu kan Lalla gå ut o in som hon vill från framsidan i alla fall. September månad då blir det ett svart plåt tak hoppas jag finner något billigt någon stans som inte kostar skjortan.
För sedan ska en vägg med dörr upp så jag kan ha mina ute möbler dör hade ja tänkt mig.
Ni undrar säkert hur ja orkar att hålla på så som jag gör. Var inte rädd jag får betala ett högt pris för det jag gör nu . Varje natt har jag minst 5 stora kramp anfall samt att min diare blir värre om nötterna . Men det tror ja beror på mina kramper.
Men jag blir så glad inombords att jag gjort något under dagen. För att bara sitta på rumpan en hel dag och inget göra mer än lyfta höger armen med en kopp kaffe det är inget för mig. Jag måste och jag ska röra på mig Jaja med motta men ibland måste man ta i extra.
Men nu så använder jag mig inte av gå bandet för jag tror jag rör på mig så pass mycket här hemma det är ju både såga hamra städa mm
 Men till hösten så blir det att plocka in både gå bandet och en rodd maskin jag fick av Jessica . Så jag kan träna under vintern. Får se nu om jag hinner klippa gräset i morgon så kanske jag kan fota ute för jag har stor städat på gården oxo :-) så nu ser det riktigt fint ut.
Och så kommer ju Lena hit på söndag med sina enormt goda doftande ljus. Det ska bli kul att träffa henne i gen det var länge sedan nu.
Hihi ja just det jag har ju äntligen fått bukt på min diabetes oxo den slår inte så hårt nu mer vilket jag är tacksam för . Samt att min sänka puls feber inte häller bråkar så med mig längre utan att jag får va. Har inte haft feber häller nu på ett par veckor och detta är jätte skönt.
Så att jag fick flytta hit ut det gjorde susen för min kropp. Och sedan att jag trivs så fruktans värt bra i min lilla hörna bara det är ju jätte pluss för min del.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar