Populära inlägg

torsdag 1 september 2011

2011-09-01 Ny durchad och känslan av att inte få luft

Phu ynk fast under bart skönt i alla fall.
Det finns inget bättre än att ta en durch ,    Fast hugerdare mig vad det är jobbigt det känns om att jag sprungit ett lopp hihi med mina lungor haaaa  nä tror inte detta jag har bara tagit en enkel durch tror ni öen för mig eller rättare sagt för oss med Alfa 1 ZZ och som har komit så långt att man har syrgas ja även inann oxo så är detta ett helt företag men gud vad det käns skönt efteråt,

Det tar nu 1,5 time för mig att ta en durch och då har jag inte ens torkat mitt hår för det finns ingen ork kvar till att göra detta det får se ut som en gaööal trasig tras docka i huvudet hihi eller en o frissad pudel;

Det endasom är ett probleö är att när man väl durchat färdigt så ska man torka sig oxo och bara det är en annan historia för man vill ju absolut inte få blöt sår på toppen av sin sjukdom lika lite som ligg sår man ligger ju hälst bara natte tid och sedan försöker man ända in i det längsta att bara sitta upp och att gå små  korta sträkor som ex toalett besok för för min del så räker detta defenetivft att ha som Alfa 1 ZZ ,col, astma allergi och i bland diabetes ,

Nu tror ni säkert att jag fått fnatt i min hjärna man kan inte bara få diabetes och sedan inte ha den men tyvårr så är jag så inte lik andra ,  Som ex jag råkar ut för att få en bi värkning som jag inte viste om alls om när man får antitrypsin behandling eftersom den är dytligen så väldigt ovan så det finns knapt någon som har fatt det öånga trodde från början att jag fejkade min illa öående och att jag verkligen hadde ont inuti bennen, öen då dom tog prover på prover och läste så fann en läkare att detta fenomen var så ovanligt så det var därför man inte kunde läsa det någon stans sa dom .
Och detta kom doö på p,g,a,att jag skulle ta ett socker prov och det visade att jag hadde diabetes men  efter 3 veckans prov tagning så var det helt borta, så ja ni förstår nog varfär jag nu ligger på en diabets avdelning p,g,a att dom ska ruka på mina medeciner ,

Så där nu äntligen är min andning nere i det normala och mina fötter fått fin färg  "ja yterliga ett teckan på att man har alfa 1 zz är att fätterna blir blåa när jag durchar för jag får inte tillräckligt med syre under den tiden då hjärtat jobbar fär högtryck " så nu är det riktigt bekvämt en stumd till hihi för snart ska jag ju träna jag ska cyckla andvända mitt gummiband och ja vad händer då samma sak i gen dålig syre sättning mm mm men tyvärr ett moste för blodet moste ju kuna flyta runt ordentligt och jag måste ha muskler inför min kommande transplantation,

Vi har nu sänkt min nivå fråm att ha tagit 1500 callorier om dygnet till 800 callorier om dygnet men inget händer tyvärr jag går inte ner 1 g ens vilket är ganska jobbigt men jag har i alla fall slutat att stiga i vikt och det är ju skönt.
Men jag vill inte ge upp utan vi forsätter att gå ner i callorier tills det blir alldeles för farligt för att sedan sätta dropp det är den sissta utvågen för att visa min krop att den ska gå ner i vikt inte behålla allt jag äter,
Problemet som uppstår om jag tar drop då moste jag sluta med träningen och det vill jag hälst inte göra man vill ju ha lite muskler att komma med till transplantations dagen.

Men i vilket fall som hälst så längtar ja

Men ni alla andra ni ska veta vad vi fajtas vi slås varje dag för att vakna vi slås med oss själva hela tiden vi för ett krig i våran egen kropp varje dag varje secund så för vi ett krig mot oss själva om vem som ska vinna, tyvärr finns det öånga som inte orkar att kriga sitt eget krig utan dom låter den vinna men om vi alla hjälps ät och stottar och tar och ger från varanda friska som sjuka så klara vi ossfram till transplantations dagen,

En sak är säker i alla fall det borde vara obligatoriskt i gymnasiet oavset linjen att ta en diskution om transplantation och vad det innebär för männskligheten, Alla kan vi dö på olika sätt ex gå till bussen mm,  Men jag tycker att det borde vara ett obligatoriskt ämne då fär man är ju runt 18 år och får bestämma men i min och hos mig så gjorde jag det  när dom var 13 år när dom fick börja att cyckla till skolan då var det dags att inforöera om olycker och hur dom själva skulle vilja ha det sedan var det upp till dom ville skrivq på ett donations skort den dagen dom var  18 år,
Jag skrev själv på ett sådant när jag var 18 år och jag tycker nog att det ska vara obligatoriskt att fixa det:
Men kom i håg att detta är jag och min egen uppföjlning av mina egna barn och att jag alltid har pratat om olyckor och döden till mina barn som en naturlig sak inget konstigt med det;

Men man ska oxo veta att det fortfarande är tabu att prata om döden ingen vill ju dö nä men alla ska vi dö och en dag så står vi porten för att gå vidare och våra nära o kära står kvar på samma ställe och bråkar om vem som vet bäst om den som är på väg till andra sidan nu säger jag inte att alla bråkar rätt av, men det är ganska många fam, nära och kära som ställer till bråk när det är den dagen och då kan man ha underlättat för dom att man själv skrivit ner sina funderingar och tankar om hur man vill och vad man. Det finns ett ett vitt kuvär som man kan skriva öan kan oxo gå till advokat men det kostar och det tycketr jag personligen att man inte behover det råcker gått och väl att öan skriver i det vita kuvärt,,

OJOJ nu har jag gåt från durch till döden , Men när man täncker efter så är dom ganska nära varandra så jag har igentligen inte svävat ut alls ,  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar