Populära inlägg

söndag 18 september 2011

2011/09/18 James Tårta

ÅÅ vad det är skönt att vara hemma ni kan inte anna vad jag njuter,
I går så började projektet att fixa tårta till lilla James ja jo han fyller inte föräns i morgon men vi firar han i dag för alla är lediga på söndag,
Så jag inlede öed att fixa till maräng bottnar för glatta livet och kak degen till Jaöes tårta han älskar tårra kakor där av 2 olika tårter hehe,
här har jag början till James s lilla nalle tårta degn till dennq är gjort av det som man igentligen ska man göra chackrutor av denna deg, Fast det går ypperligt att göra tårta till barn som vill ha tårra kakor mm
                                            och här är de små medaljongerna
                                         och början till en maräng tårta

och så blev Nallen på klädd och klar
 och åvan så blev det hans namn och lite större kakpacket,
Och till sist för oss vuxna
Som sagt mina egna barn vet mycket väl om denna tårta som i gentligen kallas för hovets tårta fat jag gör olika arianter vid olika tillfällen , Och eftersom jag är i Frankrike och folket här har lite svårt ha ris puffar i marängen så blir det utan rispuffar öen krämen är det sama som orginalet sedan är graneringen oöla beroende på vad som händer och vart tårtan ska till,
Så jag hoppas att denna blir till belåten,
Men jag vet att den blir det för det är en beställning och stor efter frägan på denna tårtan hehe fast jag skulle nog vilja ha en annan haha man tröttnar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar