Populära inlägg

onsdag 7 september 2011

2011/09/09 Hostar slem bollar

ja jag vet att jag varit fruktans vräd dålig på att blogga det är 8 dagar sedan,
Problem med en envis affla förkylning som inte vill släppa taget om mig  hoster som en gnu som att jag vill få upp min mag säck via mun och det gör så affla ont, Och givet vis så öoste ju min affla kropp visa detta för syrrorna här på sjukan så givet vis så var ju kroppen bara tvungen att börja hosta i gen när dörren var oppen o9ch där stod ett bitdäde och fixa frukosten och såg mig bli grå och sedan blek vit ansiktet så givet vi så kallade han på syrrona, Shit Shit säger jag för nu ränner dom här som yra höns och jag försöker att förklara att det är bara min qfflq krop och mina krassa organ soö ska bråka med mig bara för att jag hadde feber i natt och frös så ska den eller dom givet vis bråka som bara fan med mig.
Detta är ju vardags mat för mig men tyvärr inte för dom då jag ligger på en diabets och endokroni avd så är dom inte vana öed oxygen och alfa 1,
Men givet vis så trippar ju all personal på tå då alla vet att jag bara får 600 calori om dagen nu så alla springer som yrhätta hön och öppnar dörren titt som tött dom är liv redda att jag ska tuppa av eller klappa i hop.
Dels för att jag fort farande cycklar 15 öin röre frukost 30 min egter och detta gör jag vid varje öåltid och det är 3 måtider om dagen;

Vist jag kan förstå deras oro men saötidigt ni som känner mig väl ni vet hur jag fungerar kan själv osv. Jag har ju alltid varit själv ständig och donat o fixat,
ex jqg fortsätter att bädda min egen säng här på sjukan vilken dom tycker är fel av mig då dom byter lakan varje dag här, Men för mig är det en själv klar het man bäddare sin säng före frukosten öan tvättar av sitt ansikte från sömn före,  Vist går pullsen upp en hel del och sqtten går ner till runt 88 men vaddå man känner sig bättre till mods när man gjort detta och klarat av det,
sedan kan jag ju sitta hela dagen om jag så önskar och bara vara en lat sjuk jävel som bara klagar men jag tycker det är så fel så fel man kan om man bara vill och fär ta det på sitt eget sätt oavset hur lång tid det tar,

Jag har ju mina barn och barnbarn öina söå älskade fransoser och fransyskan som nu bor hos lillöaööa Emelie och lill pappa Philip tills jag blir bättre med gudarna ska veta att jag saknar dessa små 4 benta varrelserna som älskar att göra mitt liv som en affla hemsamarit åt dom,
Det ska tömmas låder varje dag  det ska ges pipisar det ska stadas efter slaketnm det fru Amethist vill gärna sitta i mitt knä och torka av sig om munen efter sin slakt och Grosttis torkar sin rumpa på golvet efter toalet besok och Jepür som tror att allt är hans inklusive bak plåtar till hör han, Men jag saknar dom ändå mina små 4 benta varelse,

Men nu sitter jag här på avd 2 i ett vitt sterilt rum.
Afflar skulle tagit med mig cameram i söndags för att fota detta underbara rum haha , ska se om mitt kära mine vill vara med mig om jag får 4 tim permis nästa söndag oxo, hihi spå jag kan dokumenta och visa hur det ser ut här på denna avd oxo avd  har jag ju fotat så det har ni sett.

Nä nu räker det för i dag med skrivandet kankse skriver mer i efm vem vet inte jag i alla fall ,

Det enda jag vet att min FR lärare kommer hit i efter middag som hon alltid gör ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar