Populära inlägg

torsdag 17 juni 2010

17 juni

Ja ha då var det tordags morgon och jag ska snart åka till Lille S sjukhus för en typ scaner kan man säga; Öan åker in i en trumma och sedan kör dom som typ röntgen fast kan ser hela kroppen på insad hur den ser ut mm, Så den är ganska så dyr undersökning har jag fått reda på och just här så var dom först i europa med att ha en sådan maskin och dom har nu haft den i c;a 1 år har jag fattat det som,
I alla fall öat får jag inte äta nu på morgonen så jag är ganska så hungrig redan hihi,
I alla fall så fick jag även reda på i går att på Mondag så ska dom sätta in en porta cart på höger sida på så sätt slipper dom sticka sönder mig mer utan dom kan sticka i porta carten skönt tycker jag så på mondag ska jag sövas för dom ska operera in den under huden på höger sida,

sedan den 23 juni ska jag i väg till Lille i gen för ytterligare en undersökning,
Jag förstår att många undrar ska hon verkligen få nya lungor hon har ju tjatat om detta lääääääänge nu, Men svaret är ja men det tar tid allt måste stämma jag ska bli lite dåligare först sedan det är ju det där med rätt tid o rätt plats oxå,
men troligt vis så kommer jag att få nya lungor till hösten hoppas jag för alla de viktiga svaren har varit positiva där dom ska vara positiva och negativA DÄR DET SKA ,
Som utom stående så förstår jag att man funderar om detta verkligen stämmer att det ska ta så lång tid men vi som sitter med Alfa 1 vet att allt tar sin tid med allt smö ska göras runt om,
Jag är ju ändå lyckligt låttad jag får min op och transplantation här nere i Frankrike och det gör ju att här sattsar man mer på det sjuka än på pengar som Sverige gör man blir bara bollad runt om kring i Sverige först så ska man alltid ringa vård centralen och dom säger att man ska ringa sjukhuset så man springer runt runt för ingen vill ta tagi i det om man inte är så pass frisk så man själv kan sätta ner foten och säga att nu räker det,
Här nere har jag den turen att jag har min egen hus läkare min egen skäterska så vad jag pratar om vet alla i min stab runt om mig vad jag vill och hur jag är vilket underlättar betydligt,
Man behover inte springa runt soö en galen antilpo på sjukan utan kan ta hand om sig hemma, och när det ska vara faste prov ja då kommer en sköterska hem på morgonen så man sliper arr krongla själv på morgonen för att sedan i lugn och ro ätan sin frukpost när proverna är klara,
sedan får du hem prov svaren i din brev låda hela tiden fördelen öed det är att du själv kan fälja med bättre i din egen sjukdomm Nackdelen är att du ansvara själv fär att du får med dig rätt chornal rätt rtg bilder mm men man lär sig förut så hadde jag en jätte väska men nu har fatat galopen och vet vad dom vill ha eller vad dom är ute efter så jag tar med mig rätt papper eller rätt bilder,

1 kommentar:

  1. Hoppas det kommer gå bra i lille. Många kramar från oss i örebro.

    SvaraRadera