Populära inlägg

fredag 1 april 2011

2011-04-01 traning+ mat chema

0600 varje morgon sa gar jag upp och tar 1-2 koppar kaffe med mina medeciner och inhalationer till sammans med actimel och activa vanilj; dar efter satt jag mig vid datan och kollar upp vad som hant under natten runt kl 0700 gorjar med min traning som da ar forst ut cyckling .
               
Sa har ser min tanings cyckel ut fran sidan denna sitter jag och cycklar pa mellan 15-17 min varje morgon forutom lrdag och sondag. Visserligen pa nr 1 i stycka men det ar anda valdigt tungt for min del ; vila 5 min

hehe stolen har jag inte fotat for det ar ju en vanlig koks stol dar jag da tranar mina ben och det ar 5 olika ovningar for vanster ben och lika manga for hoger ben . Tro mig men efter att gjort detta 10 ganger pa varje ovning sa ar jag ganska sa matt bade i ben och kropp. Sedan vila 5 min


Darefter ar det traning for armar i 7 olika ovningar med 10 ovningar pa varje och for varje arm och aven kanns det som jag har gele armar efter hihi inte sa konstigt med 1 kg i varje hand och en full samanhangandes traning av alla 7 for bade hoger och vanster arm; Der after en val fortjanad vila pa 5 min bara sitta med hangandres armar nerat och skaka dom skont;

                                            Och till sisst gummibands ovningar med 4 olika moment
forst ut ar den sa kallade draken den gor jag 4 ganger for jag orkar inte mer;
dar efter ar det knaboj i kobination med armar aven dessa gor jag bara 4 ganger
sedan har jag gummibandet runt ett ben och tranar insidan av laren 3 ganger pa vanster o 3 ganger hoger
efter det star jag med hoger fot pa gummibandet och drar med vanster arm och tvart om med hoger detta gor jag 3 ganger pa var sida;
och till sisst ryggliaren heter denbagge armarna bakom ryggen och samtidigt haller gummibandet dubellt vikt och drar den upp o ner 3 ganger upp och 3 ganger ner sedan en lang och harlig vil med frukost
och da ar klockan 1000
1000 frukost som bestar av 50 gr brod med marmelad pa och 1 kopp the ; 1 apple
jag kan byta ut detta och ta 40 g cornfleks och 1 dl mjolk 1 apple
darefter en harlig durch
och bara avslapning farm till klockan 12
1200 60 g pasta gronsaker och 2 sma  yogurt vatten kan bytas mot 60 g ris gronsaker  2 sma  yogurt;vatten; medecin
15001 frukt 2 sma yogurt 1 kopp the
18001 kopp the 3 skorpor med marmelad eller 1 skiva ost;medecin
2100 1 kopp the rogivande och medecin
under denna dagen sak jag dricka minst 1.5  liter vatten men inte mer an 2 lite rent vatten;
heh sedan sover jag gatt ska ni tro helt slut;;
Detta gor jag varje dag forutom lordag och sondag ; 
Da jag varje  lordag foljer jag med Jean-Claude och handlar sa da anser dom att det raker och sedan ska ju aven jag aven om jag nu ar sjuk och ar hemma sa moste ju aven jag fa kanna att det blir helg nagon gang fast medeciner tar jag alltid kl 0600 . 1200. 1800.och 2100 dom kan jag inte andra pa alls ;
Somsagt aven om jag nu har Alfa 1 och har mister syrgas hela tiden sa ar det anda lite skojigt att kunna plocka fram mina tranings saker och satta sig framfor vardgas rumms fonstret och titta ut pa havet samtidigt som jag lyssnar pa en bra spannande bok heh blir inte langtrakigt eller det kanns inte sa jobbigt anda;
Faxst nar jag ar fardig sa kans det i hela kroppen haha men det ska ju kannas att man har tranat eller hur annars ar det ju in,gen mening med att trana eller hur;
Under tiden ska jag vall bli battre och kunna halla pa lite langre med en del saker i alla fall armarna ar ju viktiga infor transplantationen sags det,

2 kommentarer:

  1. Hej
    Längesen jag skrev. Jag har samma skit som du men är ca10 år yngre, 41 med andra ord. I Sverige finns det inget som säger att en transplantation tar mer än ca 4-5kg av din kroppsvikt. Lite beror det ju på hur mycket muskler man har innan. Jag har inga förhållningsregler vare sig på att äta eller att inte äta. Jag är ju ganska smal, 71 kg och är 184 cm lång. Läkarna tycker att jag ska försöka behålla den vikt jag har.
    Konstigt vad olika regler olika länder har....fast livet är fanimej konstigt...
    kram
    A med alfa1

    SvaraRadera
  2. Hej anne
    ja du det ar manga olika saker som inte ar samma alls; Min undran ar har du syrgas oxo?
    Jag vet bara att jag prata med en tjej i min alder som hadde gjort sin transplantation och hon hadde forlorat 35 kg sa nar hon fick vakna upp efter 2 manader sa var hon i sin egen vikt som hon ska vara i; Vad dom sager sa ska jag tydligen inte vakna upp direkt efter transplantationen utan sova i minst 1 manad efter och jag har nu 4 l syrgas dagtid och 1.5 l pa natten :
    skriver du i en blogg oxo skulle vara intresant att fa lasa den i sa fall:
    kram
    ACK

    SvaraRadera