Populära inlägg

onsdag 6 april 2011

2011-04-06

MMMM pa nagot underligt satt sa gar dagarna anda trots att jag kanner mig 75% som i ett fangelse;
dagarna bestar i att vakna 0600 det tar ca 10 min att stiga upp stalla mig pa benen dra ur mister syrgas fran sir Appne apparaten och plugga in den till min grimma som jag har dagtid; ga direkt till mister syrgas hunvud tankar  dra upp syret till 1.5 pa varje tank =3 l syrgas satta mig pa stolen for att vila och vanta en stund sa att bahde hjarta och andningen lugnar ner sig till det normala;  Ga och kissa for att sedan ga direkt ut till koket och satta pa kaffe kokaren; Plocka fram glas och kaffe kopp, Fylla pa ett halvt glas vatten stalla det pa bordet for att sedan ga till kylskapet och ploka fram activa och actimell och till sisst mjolken for att ha i kaffet;
darefter sa gar jag till ladan for att hamta mina medeciner; Satter min vid mat bordet och borjar att inhalera mina 3 oilka inhalationer och sedan dricka upp atimelen, efter detta sa oppnar jag activan och tar mina medeciner tillsamans med activan, for att avsluta denna maltid mm tar jag ett halvt glas vatten med pullver medecin som jag rort ut i vattnet sa att jag har en normal mage pga av alla medeciner; mm och mer lar det bli,
efter detta sa ar mitt kaffe klart sa jag gar for att halla upp kaffe i tremosen och i min kaffe kopp fyller pa med mjolk, Gar sedan till datan for da ar den fardig startad; mm glomde vist av den for nar jag drar pa mister syrgas huvud tankar pa morgonen sa startar jag aven datan sa den blir klar nar jag ar fardig,
satt mig vid datan tar upp facebook detta ar som ett gift jag anatar att detta har blivit ett subsetut i stallet for den dom ciggaretterna som jag tog forr jag sluta ju att roka 1/10-2009 vilket jag ich for sig ar valdigt stolt over att jag kunde sluta roka efter 34 ars anvandning av toback och snus;
efter att jag last lite pa FB sa gar jag over till Aftonbladet och sedan till BT Boras tidning for att lasa om vad som hant det enda som ar trakigt ar at dom andra inte sa ofta pa bt som jag onskade for det kan sta exakt samma i 5 veckor nar nar man skrollar ner pa sidan; Aven om nu Lilla Boras ar liten stad sa hander det ganska mycket anda och for oss som ar utomlands vill ju garna ha reda pa mer an bara lite for man vet ju att det hander mer;
I alla fall efter detta sa haf jag aven fatt imùig mitt kaffe sa da ar det dags att ga och kla om sig till tanings kladerna for jag trana nu varje dag med cyckel, hantlar; gummiban och gor arm ovningar samt ben ovningar detta gor jag varje dag mandag till fredag; lordag; sondag ar jag ledig fran traningen;Jag ska ju borja traningen pa mandag i gen fast oftas sa har jag besok av fru illa maende och herr ont efter antitrypsin behandling sa da blir det bara att sitta i fotoljen och tita film;
Sa kontentan av detta ar som att jag sitter i ett fangelse da jag inte kan ga ut skalv med risk for att svimma eller att syret skulle krongla mmmm: sa har ser oftast mina dagar ut som det nu har gjort de senaste  2 aren och det ar valdigt tjatigt dag efter dag inte sa mycket andraingar mandagar till jukhuset for behandling tisdagar kommer trannaren Anna och massoren sedan ar det nada besok;
I gar sa ar jag i alla fall pa mammo och dom trodde att dom hadde hittat nagot men efter mycket klammande och kannandes sa bestamde dom sig for at det inget var sa det var ju skont;
Nu den 12 till den 13 sa ska jag till Forsch i gen Paris for vad nja antar att det ar for att prata med psykolog och kurator och lakare och dom kommer att fa samma svar som alltid nar ska jag fa mina nya lungor sa jag kan fa borja att vara ute ute mister syrgas sa jag slipperden delen av fangelse; Att alltid ha en foljeslagare det ar absolut inget jag gillar alls for den ar i vagen fast vist den raddar ju mitt liv nu i alla fall sa jag skazl vall inte klaga pa mister syrgas eller sir appne for den raddar ju mig oxo da jag nu stoppar eller slutar at andas under natterna sa puffar den pa mig och tvingar mig att andas i gen da mister syrgas inte ar sa stark som sir appne sa moste jag ha bagge  nar jag ska sova for natten; mEN GUD VAD JAG SAKNAR ATT KUNNA GA OCH LAGGA MIG UTAN MASK OCH SLANGAR  det ar aldeles for lange sedan som jag kunde ror fritt pa mig jag har nastan glomt at av hur det kanns att kunna ga pa toan eller aka i vag med bilen utan mister syrgas i bak hasorna;
av timar sa ar dt nog   timar som jag varkligen HATAR att ha dessa affla efter hangandes for jag kan inte ga som jag vill moste ALLTID tanka pa hur jag gar i lagenheen och det ar inte bara att hoppa i skorna for att ga ut;  Jag MOSTE planera allt se till att her syrgas har syre i sig jag moste kolla sa jag har extras slang mm sa ja jag ar fanglsad i min egen kropp det ar maskiner som sztyr mig nu mer;
Sa jag hoppas nu att efter detta besok till Paris ska ge mig ett svar om att jag nu star pa listan och vart jag star;

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar