Populära inlägg

måndag 8 december 2014

2014-12-08 Måndag

mm man får tid att fundera på mycket i gentligen . Specielt när man sitter o pysslar och så.
Har funderat på varför människor utlyser en diskution och när man får en sådan så polkas det bort för att det var av saning eller att det inte skrevs något positivt om just den diskutioner. Hur kan det bli en bra diskution om inte negativt och positivt får möta varandra. .??? Något att fundera över det kan ju inte bli en san diskution då.

Min andra fundering är att det finns så många olika sjukdomar i värden och mycket har ramlat efter eller inte kommit i gång ordentligt på forsknings sidan. Men alla har en gemensam sak du får inte vara för sjuk för att ingå i en forskning.
Om dom nu har hittat ett preparat till några av alla dessa sjukdomar vi har som är av dödlig utgång. Så kan inte alla få den. Man kan inte va för dålig för att få ta del av just den medecin eller preparat.

Förstår inte heller varför ska det skönhets målas inför en sjukdom som är av dödlig utgång ??? Det är något jag inte heller förstår. Är det inte bättre med att leva i nuet och ta del av sina nära o kära och glädjas utav dagen som kommer.

Jag och min yngsta dotter vi satt i köket och grät i 2 veckor när vi fick reda på att jag hade fått Alfa 1 och att jag inte skulle få några lungor här i Sverige då ja hade både col alfa1 astma och allergi så jag vart redan utdömd. Till slut så sa vi bägge två varför sitter vi här o gråter över att jag ska dö .??? Det är ju bättre att vi tar vara på den tiden som jag har.

Vilket vi gjorde sedan att jag fick möjligheten till en transplantation i FR det blev ju bara ett PLUS i kanten för min del.

Men vad vill jag med detta säga jo LÄS Tisdagar med Morris den är underbart bra ,barbarisk,skälviska , men så ursäkta min dåliga Svenska men så jävla bra den har och är min bibel än . Den tog mitt hjärta helt och jag lever efter den ännu.

Jag är nöjd med vad jag åstadkommit i mitt liv och tro mig jag är ännu inte färdig med mitt liv .
Jag har bevisat att jag har mycket kvar att leva för och jag vet att mitt liv har mycket mer i beredskap åt mig . Som jag ska göra mitt liv stannade inte utan den tog en hel omvändning .

Min kära kusin sa en sak till mig det var inte meningen att du skulle dö . Du ska uträtta något på denna jord innan du är färdig här. Då du är så stark i din själv du har nu gått över vatten.eld och döden. Men du har mer att ge till oss andra så du är inte färdig här ännu.

Och på något sätt så tror jag denne för jag får bekräftelser varje dag om att jag är inte färdig . Jag har fortfarande mycket kvar att kämpa och slås mot och om.

Mycket händer i mitt liv och jag ser möjligheterna i det mörka och det gör mig glad och harmonisk.

Nu har jag som jag vet en resa till på operations bordet att göra och det sker den 15/12-2014 så får vi se hur det artar sig .
 Men ja är lugn inför den fast jag vet att jag kommer att få gå genom eld och smärta i ett par veckor eller månader efter. Okej Findus men jag lever jag kan se även om smärtan finns så finns ju värmen mina nära o kära mina vänner både ny o gamla.
Tack vare FB så håller vi kontakten med varandra trots avstånd med hav och mil i mellan. Men värmen och Sanna ord som inte är förskönade så ger det mig styrka oavset alla de sjukdomar jag har i min kropp som nu är 5 st olika sjukdomar som kan slå ut mig på nolltid om den vill.

Men nu ska jag sova för att samla krafter till morgondagen så jag o Lalla kan gå ut o gå ,städa och plocka lite här o där. Fixa lite julkort mm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar