Populära inlägg

lördag 1 november 2014

2014-11-01 Lördag

hej hej
Kära blogg läsare i går så firade ja min älskade MmeLallas 3 års dag tänk att snar den 29/12-13 så fick jag hemta hem min älskade lilla fransyska. Hon har gett mig så mycket glädje men oxo en massa huvud bryr men det ska dom ju göra :-)

Men i dag är det den riktiga halloween. Det är så mysigt o fint runt om gravar o kyrko gårdar. Och alla andra ställen där man ställt upp ett eller flera gravljus.

Jag har hafft ett par sju hälsicke år hackor mig snarare i 3år med ovetskapen ska ja få cla eller inte. Det är så många gånger jag har varit på väg till andra sidan. Men på något sätt så har jag kommit tillbaka.

Jag är glad att jag har så fina vänner,nära och kära är så tacksam för att ni alla finns. Jag hoppas och jag vet att ni skulle säga till mig om jag råkar gnälla för mycket om min värk som jag tyvärr har lite här o där.

Vist är jag transplanterad fick ju 2st fina lungor. Baksidan av en transplantation ja den har jag verkligen fått uppleva många många gånger om och om om gen . Men samtidigt är jag tacksam för att jag fick får gå denna jobbiga väg med mycket nerför o lite uppför.
För nu kan jag se klart hur fina ni som är mina verkliga vänner är och vilka som står vid min sida.

Jag hoppas och tror att jag inte är allt för krävande med div att jag inte alla dagar kan varken kan bära eller fixa o dona. Medans visa dagar går det som en dans.

Men min sjukdom som jag fortfarande har så har jag lärt mig att vara ödmjuk mot mina medmänniskor som är ödmjuka mot mig , som ger av sig skälv och inte bara tar av mig.

Visa dagar kväll har jag så ont att ja inte vet exakt hur ja ska stå eller gå då är den bästa medeciner att röra på sig i lugn tackt gå på gåvans sitta o ro ta en kopp the och bara koppla av.

Sedan jag gjorde min ögon op p.g.a av att jag fick grå starr och detta har varit väldigt jobbigt för min del . Men jag tycker att jag klarat mig bra genom detta Mia fick ta över ratten för jag kunde inte se klart men allt annat fixa jag :-)

Nu i veckan så ramlade jag platt fall på höger sida  och fick då ont i lungorna samt revbenen.
Jag har ramlat ganska många gånger efte detta så nu blir det träning för att  upp muskulaturen i gen
Detta blir så pga av att jag inte går eller tränar på rätt sätt . Jag har tyvärr varit lite krasslig en tid men nu får det vara bra med detta så på måndag gäller det ett nytt schema för min del .

För jag vill ha kvar mina nära och kära runt om mig jag vill oxo kunna skratta och gråta.

Livet är aldeles för värde fult för att sitta och beklaga sig och klaga över bagateller eller hur ont man har o.s.v man vill ju ha kuligt med sina nära o kära .

I LOVE MY LIFE

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar