Populära inlägg

måndag 3 november 2014

2014-10-03 Måndag

hej min nya vecka
I helgen har jag plockat gran ris massor av granris blev det.
Det blev 2 svängar till skogen men trodde först att det bara skulle bli en då jag efter första svängen fick gå hem och byta byxor. Min tarm för ju ett eget liv för sig vägrar att låta mig bestämma när det är dags. utan kör bara på :)
så priset av att plocka gran ris i skogen blev 1 par under byxor och ett par byxor som fick lov att åka i soperna .
men det blev fint trots olyckorna som blev
Först så byggde jag en bock med hjälp av Mia min kära granne . haha den såg ut som jag vet inte vad smal tanig och ranglig hihi. Men efter att ha klätt den med lite gran ris så fick den en fin form


så här fin blev den . han ska givet vis bli lite friserad oxo men det blev fort mörkt så det får bli en annan dag.
och här är ytterligare en skapelse som blev född inför Halowinee
Det blev lite söt tycker jag . som sagt jag älskar att pyssla och greja och det tackar jag för. om jag inte skulle pyssla och greja så som jag gör så skulle jag nog bli en bitter och sur kärring som bara klagar om allt.
Livet blir inte bättre än det man skälv gör det till.
i stället för att vända på dygnet så går jag upp som om jag skulle jobba håller i gång i min tackt och sedan kan jag gå och lägga mig trött och lite värk som det ska vara.
allt det som är negativt städas undan snabbt och smärtfritt. Det positiva sparas .
Livet är en gåva så den ska vårdas  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar