Populära inlägg

söndag 14 september 2014

2014-09-14 Söndag

Hej hej i dag är det inte en vanlig söndag utan en val söndag. Då vi alla svenskar ska gå ut ur våra stugor o hem för att göra våra röster hörda.
Så nu har även lilla ja röstat i år. Så nu hoppas vi på bättrings vägen för svenska folket. Och att sjukvården  och äldreomsorgen får en ordentligt på ökning och att dom sänker skatten rejält förr oss sjukpensionärer och pensionärer. Inte rätt att straffa oss som har mindre ekonomi.
Nog om valet nu .
Jag firar min 3 års dag snart och min 5 års dag . 3prsdagen då det är 3årsedan ja fick mina  franska lungor och 5 årsedan jag sluta att röka . Och tro mig jag känner mig enormt stolt över vad jag har gjort sedan 2004 när jag fick mitt första besked att jag är sjuk plus döende.
Vilken resa jag har gjort och gör fortfarande. Och det gör mig så stolt att jag fortfarande finns kvar på denna sidan av jorden.
Mycket har jag att tacka mina barn svärson, barnbarn syster mor o far hade ja inte dessa människor runt mig så hade ja nog kastat in handduken. För  denna resa och resan har inte och är inte lätt många gånger . Men även alla mina ny funna medmänniskor och gamla vänner ni har gjort att MIT liv har blivit så mycket lättatare att leva .
Men först ut är nu att få bort min grå starr som ganska fort har tagit över min syn men nu den 18 så blir det operation på bägge så jag slipper dessa svarta gardiner  framför mina ögon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar