Populära inlägg

måndag 27 februari 2012

2012-02-26 MONDAG

Jap jag vet jag har blivit ganska så slarvig på att uppdatera min blogg.
Någon borde slå mig på fingrarna hehe.

Men det är ganska mycket som händer nu för snart swnart kan jag få komma hem till Sverige och jag längtar så efter denna dagen då jag kan styra bilen mot Sverige .

Vist är jag tacksam mot Frankrike tro inget annat. Dom har gett mig ett värdigare liv då jag fick 2 lungor av dom. Men det är eftervården som inte är så bbra här nere . Hade dom tagit hand omm min diabetes på ett vettigt sätt så hade jag ev varit fri från den nu. Men tyvärr så är skadan redan sked jag får n u  leva med denna sjukdom. Ja jo  den är ju inte dödlig som AAT var men i alla fall det är så onödigt när man kan fixa i ordning så mann slapp detta.

Samma sak gäller med vikten jag har ju nu gått upp från 55 kg till 88 kg och ingen hjälp med att gå ner utan detta får jag fixa själv men enligt dom så behöver jag inte gå ner. 
Hej och hopp jag är 168 cm lång och väger 88 kg så vem som hälst kan räkna ut vad mitt bim säger en stor VARNING säger den för jag är överviktig.

Så min nästa dröm efter attt jag komit hem till Sverige är att Sahlgrenska hjälper mig attt gå ner i vikt och rätta till min diabetes så jag kan ligga normalt och inte pendla mellan 80-290 detta gör att jag ständigt har huvudverk.
Och att röra på sig det öär helt uteslutet då det värker eller sticker som knivar i mig.
Jag har nu  sedan 2 veckor tillbaka fåt värk i korsryggen och dettta tror jag beror på att jag är överviktig.

Så det som gäller när jag kommer hem till Sv blir andring av kosten för att hitta något här i affären uttan socker det är lika lätt att hittta en nål i en hö stack hehe.
Sedan en tränning på rätt sätt under övervakning av resurs temet eller sjukgymnastiken.
För ner i  vikt det ska jag. Men jag tror oxo att när jag komit hem att det blir lättare för mig att komma ner i vikt då jagg kommer att vara bland mina nära och kära och jag komer att trivas bättre och jag kan prata mitt egete språk.

Men jagg kommer alltid att vara Frankike tacksam för att jag fick en chans av dom att leva ett bra tag till. Att jag nu får möjligheten att följa mina barnbbarns utväkling mm bara det är jag jätte tacksam mot FR.
Omm man ska korta ner allt så så är dom väldigt dåliga på komunikation mellan varandra.  Dom liatr alldrig på en patien dom lysnar alldrig på en patien. Att ta hand omm en patien för transplantationen och eftervården med det psykiska det är dom jätte dåliga på men att att ge medeciner droger mm där är det jätte givmilda. Och en sak till här nere betalar jag inget av medecinerna som jag får eller när jagg ligger inne på lassarettet. Mot vad vi betalar i egen avgift i SV. Så jag det är jju bra då jag endast har pansion peng som liiger på den lägsta.
Då undrar ni  säkert varför jag ligger på den lägsta .

Jo jag gjorde bort migg och jobbade i  FR sedan år 2001 och var då borta i 3,5 år och jobbade här för det skulle ju varra så lätt att då vi till hör EU HAHAHA. SV  lrar alla på detta för är du borta utanfr sv ett brra tag så även omm du fortfarande är sv medborgare så åker du ut systemet. Hade jag varit kvar hemma och jobbat så hade jag haft en sjukpansion på c:a 10,000 i stället för som nu  då jag har 4000 kr så ni ser skilnaden.
Så jag säger till alla att jobba inte mer än 1 år i taget utom land eller utan för sv för det stpår dig jävligt dyrt.
Jag har ju ändå jobbat sedan jag var 16 år men som sagt jag gjorde bort mig rejält jag jobbade i FR men åt andra sidan så fick jag ett ganska så värdigt liv jag fick ju 2 lungor av fr så det får väll gäna ut sig antar jag.
Men det hindrar inte att jag tycker att SV  suger ut pengar från alla och sprakar på dom som försöker attt hitta jobb utan för SV då sv har låg konjenktur. Då staffas man för att mann inte är kvar i SV men är man kvar och inget jobbet får så är risken lika stor att man åker ut ur Akassan oxo så hur man än vrider och vänder på sig så har man ändan bak i alla fall.-

Men men jag avsluytar denna blog i  dag med att säga ett stort tack till alla mina nära o kära utan er hade jag alldrig klarat av denna pers som det ändå har varit. Och tack till FR för att jag får leva lite till  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar