Populära inlägg

torsdag 23 februari 2012

2012-02-23 Snart hemma i SV

Som nästan alla vet så var jag på Foch sjukhus i gen men bara över dagen denna gång .
Som tur vaqr så följde JC med för att sassitera som chaför åt mig och samtidigt ta hand om Lalla åt mig.
Tur var det för givet vis så vart fibroskopie i genfast denna gång lite lättare på endast 15 min hah men men jag fick i alla fall 10 min efter så fick jag en feber topp på 40 gr och jag tog denna under sökning runt  12 tiden och var färdig en kvart efter när klckoan var närmare 13 så hade jag somnat på en pin stol då jag inte har tillgång till säng då jag endast är bara över dagen. 

Då får man vara i uppehålsrumet där det bara finns stolar ,tv, vatten kokare och mickro jävla idioter säger jag.

När JC kom upp till avd så gick han till uppehålsrumet och titta in han såg mig inte så han vände o skulle gå ut i gen då var det  en som frågade om han leta efter någon.

 Han svara ja en kvinna hade han sagt då sa killen att hon liggger på golvet under bordet där och sten sover hon ralade av stolen men vakna inte utan bara fotsätte.
 jag tror inte attt det är så farligt då hon snarkade så hårt.

Så han kom fram och kände på min panna för jag hade redan varnat han om att jag kan få en feber topp hehe vilket jjag hade. Ja som sagt ni som käner till vem JC är ni vet hur han kan bli så som sagt det vart full rulle i gen på avd att dom alldrig lär sig.

Men i Alla fall så fick jag reda på att allt är klart för HEMFÄRDEN TILL SVERIGE  efter påsk.
För den 26 mars ska jag dit i gen och under påsken kan inte mina pöjkar komma o hämta mig då dom har annat för sig som rally. så jag kommer hem efter pås mellan den 15-20 april under dessa dagar kommer jag att vara HEMA kan ni fatta äntligen får jag se en ljusning på dena svarat tunel som jag nu har haft så länge så länge.
Så rullstol bestäåld och rulator samt en ny käpp rullis att ha när vi ska till liseberg och vandra och rulatorn när jag ska gå o små handla under veckan.

Jag ska ju träna och gå men får inte bära något så då är rulatorn bra att ha efter som att bära och gå långa stäckor under 2 år är p förbjudet.

Men jag är ändå lycklig nu för nu äntligen ser jag en ljkusning på  allt detta möärka som jag haft  runt om mig.

Vist ska jag vara ärlig jag kommer att sakna FR lika mycket som jag skanat SV men det är i Sv jag har mina barn barnbarn syster vänner nära o kära .
Vist har jag nära o kära här med men det är inte samma sak som hemma i SV jag vet jag är en bortskämd snorkärring men jag kommer att hälsa på här i FR för jag vet att jag kommer att sakna James enormt mycket ja givet vis Vinie alain Silviane Ludo mm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar