Populära inlägg

måndag 28 mars 2011

2011-03-28

I dag ar det absolut ingen bra dag alls;
Jag vaknade kl0730 sa jag var sen jag som aker 0730 hemmifran grrrr jag hatar nar dett hander;
stiger upp roffar at mig kaffe koppen oppnar kylskaps dorren tar ut actimell och aktiva samt mjolken till kaffet . Tar mitt kaffe och stoff och satter mig vid bordet jag kan ju inte jakta liksom sa det ar ju bara att inse fakta jag kommer att bli sen anda sa varfor jakta ingen affla person kommer att tacka mig for att jaktar hehe;
Sa i alla fall sa sitter jag vid mat bordet och intar mina medeciner med actimelloch aktiva tillsammans med kaffe och kanner hur min mage borjar att leka hiss mm lite tidigt tyckte jag allt att det var for jag har ju inte ens kommit till sjukan annu ju :
Helt plotsligt sa vander sig magen ut och in och jag far rusa till toan sa snabt som det bara gar kastarn upp allt jag fatt i mih denna morgon hehe ja allt tycker ni fast for mig sa ar ju magen full efter en actimell o en aktiva plus 2 koppar kaffe och en jaffla massa med tabletter och inahalationer,
Som sagt funderar pa hur i hela friden namn ska jag ta mig till sjukan nu med en mage som varker som helliduttan men men vad gor jag ;
Jag ringer till Jean-Claude o fragar var han befinner och han var i Lille sa av han kunde jag ju inte fa nagon hjalp nahe men det var da skalvaste fffff det var bara att bita i det sura applet klar pa mig och fyller pa min syrgas tub fran mister stora syrgas;
Sedan ut och ta den riktiga hissen da kanner jag att min mage vill oxo leka his med mig mm inte sa kuligt som det later ;
svetten borjar komma i pannan kanner jag och det droppar lite fran tidiningen kanner mig varm och har yrsell som bara den helt plotsligt sa kanner jag att det borjar bli som en frys i hissen ;
Jag borjar funderarar alvarligt pa hur i hela fridens namn tar jag mig till sjukan utan att spy utan att fa yrsel nar jag kor mm ja som sagt an en gang bara att bita i det nu affla sura applet det har nog inte varit sa har surt pa flera desenier magen fort satter att aka hiss i mig trots att jag gar bort mot bilen;
Val frammr vid bilen oppnar jag bildorren och satter mig i fram satet och bara sitter dar och kallsvettas som en galen antilop;
I alla fall sa far jag i gang bilen bakar ut fran min parkering och kor ut fran gargaet och mot sjukan men kanner att i gentligen behovde jag nog sova ett par timmar men nej har inte tid at sova for nu ska jag ju fa mitt 75 antitrypsin ;
Sagt o gjort kommer fram till sjukan och parkerar pa handikaps platsen och tar ut min rullis ordnar allt stanger bakluckan och satter mig i rullisen for att rulla in mot antren da kanner jag hur jag helt utan for varning blir kall samtidigt som jag blir kanon varm det hetttar i ansiktet men samtidigt sa fryser jag mm skum kansla det dar ; i alla fall tar hisse"n till plan 5 da kaner jag i gen att magen vill oxo borja aka hiss i gen med mig men det a ju baraatt svalja och forsoka att tanka pa nagot annat;
Allt gar bra jag kommer fran och aker till mite 629 dar jag alltid ar skoterskan kommer fram med ett stor leende pa lapparna och sovit sott i natt forstar jag men nar jag vander mig om ser jag hur hon i nasta secund bakar och springer runt for att hamta vagnen med termometern och marsetten och tar trycket pa mig och da liger det ovre pa 174 och jag ar krit vit i ansiktet hon tar tempen forst i hoger orat dar har jag 38.5 och sedn i vanster ar det 38 ; bla om denna dag antligen kunde vara over vore helt under bart men den har ju inte ens borjat annu sa bit i hop som vanligt grgrgrgrgrg och ett stort YNK.
Okej nu ar jag ju i alla fall har skont ;
Sjuksysytern satter i gang mitt antitrypsin och jag sitter nu fast i en apparat i c.a 50 min tills allt blir klart;
Jag sma pratar lite med Dr brie tills allt blir klart ; Sedan tar ag mig till bilen och aker hem hem ljuva emm just nu i alla fall ; och dar efter sa har jag inte gjort ett dugg bara sitter i en fotolj med datan och tv pa kan inte ata men dricka i alla fall bara det ar ju skont , det har var en affla mondag som bara var lite mer afflar amanda mer an andra brukar vara det kanns nu som om en angvalt skulle ha kort over mig ett par ganger sa nu ar min onskan att tisdagen blir battre an vad dagn har varit

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar