Populära inlägg

fredag 10 december 2010

2010/12/09 HO HO lilla jul I FR

Hej på er alla ännu en glad och värmade översakning komm i dag som värmer mitt hjärta enormt mycket.
Och även detta gör a¨tt man orkar i genom att utstå både illamåendet och värken i ben..
Jag har i dag motagit ett underbart blått packet från min kärra syster Malin och henns man Fredrik ,sysyter barn och mor och far så jag blir helt salig. ÅÅ vad jag önskar att min data var här nu så jag kan lägga ut bilder för givet vis tog jag kort på hela kalaset först o öppnad och sedan öppnad.
Vist så kommer jag inte att ha till gång till åäö på min data men vad gör det hehe.
I alla fall från Mor och ar komm det hennes underbara skorpor samt en gryt lapp som hon hadfde stickat och ett julkort som jag tror att hon har broderat sedan fick jag 2 tidningar allers o året runt och till sisst punch praliner det är över 2 års sedan som jag åt det så dom ska jag äta med andakt.
Mina underbara syster barn Wilma och Liam hadde bakat peparkakor och så hadde dom gjort lusse bullar 1 påse med russin i och 1 påse med socker på. Och av min kära sysyter Malin Aladin Paradis 1 recept på mjuk pepparkaka 2 påsar peppar kryds kryddor 4 påsar saffran 1 påse julskum 1 bok Beautiful Dead nr 2 och 1 kort på Wilma och 1 kort på LIam och ett under bart jul kort som jag tror att Wilma har gjort.
Jag blir så glad över detta det värmer så mycket och jag ÄLSKAR er alla. Önskar så att jag kunde få komma hem till Sverige och hälsa på er alla men tyvärr så är det helt och hållet uteslutet för min del tidigast blir nog 2012 för det lär inte bli någon transplantation i år utan nästa år.
Jag ser så härliga kort på när ni är ute och åker pulka och dricker varm choklad jag önskar så att jag kunde få göra detta oxo. Dricka varm choklad får jag ju men det är inte samma sak som när man varit ute en hel dag för att åka pulka. Och då komma in o värma sig med choklad eller en ägg toddyhehe .
jag går nu mer bara ut 2 gånger i veckan och det är måndagar när jag åker till lassaretete och så lördags eftermidagarna då vi åker och handlar men jag får nog sluta att följa med på lördagar för även om jag åker rullstoll så blir jag så trött så jag mår fruktans värt illa. så det blir nog så att jag nu mer bara kommer ut på mondagar för läkaren har sagt att han vill inte att jag går ut i onödan för jag får absolut inte bli sjuk hihi jag är ju redan sjuk men men jag vet vad dom menar .
Men i alla fall ett underbar kram och ett jätte tackk mina kära sysyter sysyter barn och mor ofar det ska värkligen sitta fint med en fika nu vid 1500 då jag ska ta min spruta så då ska jag ändå fika så då ska jag bara njuta av skorpor och pepparkakor o bullar som ni gjort .
tack kära ni en stor bamse kram till er alla .
Så nu ska jag ställa upp dom fima korten på er Wilma och Liam och sedan ska jag hänga gryt lappen i köket. och ställa allt det fina fika bröd och godis på mitt lilla julbord. Tack snälla goa rara ni ni är underbara .
Detta handlade ju inte om min sjukdom precis men ändå på något sätt så göt det det ändå för tänk vad ett packet kan göra den kan sprida så mycket glädje och just nu som detta packet så sprids julkänslan i hela lägenheten så vist har detta med min sjukdom att göra oxo för det inne bär ju att man blir glad och varm trots att man inte får gå ut så finns det både glädje och värme i detta som komm i dag .
Så fort min data kommer till baka så ska jag lägga ut alla mina kort

1 kommentar:

  1. Hej.
    Vad kul att du tyckte om det.Det är du värd. Hoppas det smakade gott till kaffe. Men ät inte nu för mycket så du får ont i magen ;)
    Vi tänker på dig.
    Kram

    SvaraRadera