Populära inlägg

fredag 5 november 2010

2010/11/05

Så där ja nu har man varit hos läkaren i gen för hehe ja jag har tappat räkningen för länge sedan för jag har så många olika läkare nu och springer så ofta att jag tappat räkningen,
I alla fall så var jag i Lille i går för min teorid och från att ha hög teorid så har jag nu låg teorid så det är inte så konstigt att min kropp inte vet vad eller hur den ska fungerar ena månaden är jag hög teorid och andra månad så är jag låg så hur i hela fridens namn ska kroppen hinna med att ändra sig .
Kroppen är ju inte som människan huvudt den kan ju ändra sig ganska så fort vissa människor vänder kappan efter vinden och vissa sår för vad dom gör och säger livet ut men detta kan inte kroppen göra alls utan det tar månadet kan även ta år inann den kommer rätt läge i gen ,
Detta är i gentligen ett jätte problem för mår inte kroppen bra så mår inte psyket bra alls vilket hänger i hopp till 100 procent.
DFäeför är det så vitkigt att när man är eller får en sjukdom så bör man få en tid ganska så omgående till en psykolog det skulle vara obligatoriskt faktiskt för alla organ i kroppen är kopplat till psyket. Och då måste man få hjälp att kunna vända det negativa till det positiva så man kan arbeta på att bli frisk i gen.
Tyvärr så är det många läkare som förbi ser detta i Sverige. Jag har upptäckt att här nere så är dom väldigt bra på att diskutera om just skälva sjukdomen och är det då en längre sjukdom som tar längre tid så får man aotomatiskt en tid till psykolog eller kurator vilket gör att man får hjälp mycket tidigare men att lära sig att vända det negativa till det posetiva.
Och det blir ju i sin tur att man till frisknar fortare fast på ett annat sätt så man inte ramlar bakåt i gen för att till friskna så moste man ta tre steg framåt och få rättigheten att rmla två steg bakåt och på så sätt ta sig fram ut ur det sjuka,
Problemet som är och finns hos ganska många det är att man själv inte vill eller orkar att jobba på det sättet utan man med vetet eller omedvetet drar musten ur sina med människor och där med förlorar kontakten med sina vänner och kompisar,
Man kan använda sig av andras styrkor men man moste oxo ge till baka man kan inte bara tat och ta och inget ge,
ojoj nu hamna jag utan för i gen hehe ganska så lätt när man sitter vid datan att hamna lite utanför ämnet . Men det gör inget alls för även detta ger en stor dos av energi till en själv bara att man sitter och skriver och ger sin hjärna lite gymnastik.
Ja just det jag var i Lille på sjukhuset där för att kolla min gift struma så från att ha varit hog så är jag nu låg min kropp har tydligen beslutsamhetsongest haha som det så vakert heter. Men jag hoppas att denn snart ska bestämma sig för vad den vill om den vill vara hög eller låg "haha låter som om min kropp skulle gå på droger haha" och ja i gentligen så gör den ju det med tanke på alla dessa medeciner,
I alla fall hon var helt enkelt under bar hon förstod direkt att jag inte mådde bra av att min kropp har svårt att bestämma sig så hon tog blod prov så jag lämna 10 rör i gen och när hon får tillbaka svaren så skulle hon skriva ett brev till mig och tala om vad jag skulle få för annan medecin. Hon frågader samtidigt om jag hadde en psykolog som jag kan prata med vilket jag har så hon skulle skriva till denna och berätta vad som hänt md min krop mm,
Det låter som om att jag är väldigt stark och kan använda andras människors styrka mm men jag har varit ganska så dålig på men att lära sig att sortera vilka vänner som inte suger ur en utan ger och tar.
Jag annser att det är bättre att ha få bra ´diament stenar än flera gro stenar som inger gör utan bara sitter där och är gråa och fula och bara suger ut allt och alla och vägrar jobba själva dom kan man vara utan helt och hållet jag är lycklig lottatd i mitt liv jag har inte många närstående vänner dom är lätt räknade på mina händer men dom jag har är guld världa eller diamant värda. Dom går genom eld och vatten för att hjälpa mig vilket jag skulle göra det samma för dom. Det är en under bar känsla att ha så nära vänner som alltid finns för en när man behöver hjälp .
Jag är nu så pass dålig i alla fall att jag kan inte köra skälv till Lille jag blir ganska så fort tött så jag moste sova och det gör jag väldigt mycket. Men det är oxo en slags medecin att sova och vila kroppen fast sedam dammar jag syr scrappar graverar broderar och jag tar hand om min illrar själv ännu så länge vilket jag tycker är jätte skönt att jag orkar för det kommer en dag då jag inte ens kan gå på toaletten själv. Så jag hoppas att året 2011 blir ett underbart hårt och jobbigt år med nya lungor och ett nytt liv med träning mm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar