Populära inlägg

torsdag 28 oktober 2010

2010-10-28

Tänk nu är det snart 1-a avdent och inget har hänt mer ön att jag får högre doser med Antitrypsin och mer av Mister syrgas; Och jag går sakta upp mer i vikt vilket jag hatar för nu tycker jag att det räcker jag står nu på vågen och den stanar på 84 kg läkarna och sytrarna jublar av glädje för enligt dom har det tagit lååååång tid att få upp mig i vikt ; Jag däremot hatar det 1 jag har ingen kondition 2. jag kan inte röra mig ordentligt 3. det blir jobbigare för hjärtat 4,jag kan inte eller orkar inte att ha gymnastik längre inte ens med wii och jag tar det lättaste ur yoga öen efter 3 min är jag helt slut och jag syre sätter mig runt 86 med 4 l syre så detta är nu helt ute slutet för min del,
Jag sover nu mer c:a 10-12 timar ´på ett dygn vilket är mycket för min del ,
Och jag bara sitter i gentligen vad jag gör ja en dag kan se ut så här
0600 går upp går på toaqletten byter syrgas tub, sätter på kaffet gär i ordning frukosten till Illrarna
0630 ger illrarna sin frukost äter min egen frukost startar upp datan kollar e pot loggar in på Fb läser BT och Aftonbladet,
0800 fixar i ordning ute buren på balkongen och haller i nytt vatten och mat, Släpper ut Grostis och Gussen dom älskar att komma ut dit ,
sätter mig vid datan i c;a 15 min sedan går jag till bad rumet tvättar mig klär på mig;
sq nu är kl:0930 sätter mig i en kvart vid datn för att andas och sedan gär jag i ordning för dom andra illrarna är klar med detta runt 1200.
diskar upp och sedan gör i ordning lunch där efter så soönar jag i regel i fotöljen ,
Som ni ser sq gqr qllt i ultrarapid det går absolut inte fort alls här inte eftermidagen då är jag så slut att jag bara går mellan datan , skriv bordet där jag nu har laddat upp med scrapbooks saker för att göra julkort när jag är färdig med dom då ska jag ploka i hopp alla saker och dra upp min sy maskin för jag har köppt tyg så jag ska sy byxor och tröja: Det hqr nu gårtt så långt att maten inte smakar något jag antar att det beror på all medecinering, Sedan har jag ont i rumpan och det beror ju på att jag sitter för mycket men vad ska jag göra jag orkar ju inget längre ,
Jag känner inte i gen min kropp alls längre den ändras varje dag så jag har ingen möjlig het att lär mig den nya kroppen den ändras så snabbt nu; Vilket jag absolut inte tycker om alls jag har alltid kunnat bestäma över min kropp men tyvärr så kan jag inte detta längre; Mina lungor har ett eget liv, även mina tarmar har ett eget liv lika mycket som min urin blåsa jag kan inte bestämma över något längre det är som om att denna kropp inte till hör mig jag bara lånar den mitt huvud säger att detta inte är min kropp i mitt huvud så kan jag damsuga tvätta golv tvätta strycka sy allt på en dag men min kropp orkar inte ens hälften jag kan göra en sak inte mer,
ÅÅÅÅÅÅ gud vad det är frusterande min hjärna säger en sak men min kropp säger en annan sak,
Jag går som en 100 åring jag ser blek och glomig och grå ut mitt skinn går sönder för det allra minsta, Min stakars lilla näsa den går bara mer och mer sönder för var dag som går jag har nu okontrolerade näsblödningar c;a 15 gg per dag och varje morgon när jag vaknar så är mitt hår rött det som är runt ansiktet kudden är röd. ja kontentan av detta är att jag nu även har förstört min kudde tur är ju att jag har fler men tyvärr i Sv inte här , Men hoppas att ungdomarna kan ta med sig kudde nästa gång dom kommer, Nu undrar ni säkert varfär jag inte bara ¨går ut och koper en tyvärr så år jag lite eller ganska barnslig när det kommer till kudde jag kan bara sova på tyska kuddar dom är 80*80 cm så dom är stora och jag knöla i hop dom som jag vill, Bortskämd JA jag vet men dom är under bara helt enkelt, Kan inte vara utan den,
Jag har även börjat att frysa ganska mycket jag sitter just nu med pyamas morgon rock och 2 filtar omkring mig och hello kitte varma stövlar och jag har 22 grader inom hus men jag fryser och det gör ju ingen glad presis ,
Men jag ska inte klaga det finns dom som har det värre än jag har det ,
Jag har ju mina barn och mina under bara vänner trots att doö bor i sverige så finns dom där för mig , Doö kan bara skriva någon rad så mår jag genast mycket bättre tänk vad små ord kan göra så mycket. Jag har få ädelstena hällre en en hel drös öed grå stenar . och dessa ädelstenar dom står mig så varmt om hjärtat och dom hjälper mig så enormt mycket så jag vet inte ens hur jag kunna tacka dom för att dom allt finns för mig oavset att det är över 100 öil i mellan
Tack för att ni finns

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar