Populära inlägg

söndag 24 oktober 2010

2010/10/24

Jag vet inte riktigt vad jag ska börja eller vad jag ska skriva,
Det enda som jag vet till en mljon är at jag VILL HA MINA NYA LUNGOR NU,
Jag är så trött på att vänta vänta och det känns som att jag sakta men säkert stryps till dödds,
Att åka till 2 olika ställen på en och samma dag är nu helt och hållet uteslutet för min del,
Det värsta är när jag får anöd så kan jag inte kontrolera något alls med min kropp jag kan ex både kissa på mig och göra på mig och det finns inget som jag kan göra utan moste låta detta ske.
Och det är fruktans värt pinsamt och jobbigt att vid 49 års ålder inte kunna kontrolera sin kropp längre,
Jag svimmar ungefär i genom snitt 1 gång per dag nu mer och det har inte med det att göra att jag städar eller gör något som kan vara ansträngande det kan helt enkelt bara vara som sp att jag ska ställa mig upp från fotöljen för att gå på toaletten så kan jag svimma utan anledning.
Hjärtat har fårr ett eget liv den rusar i väg i bland så svetten rinner o, ,ig eller så går den så sakta att jag tror att jag ska frysa i hjäl för det blir enormt kallt när hjärtat slår för sakta det ska vara lagom av allt men tyvärr så existerar inte detta på min kropp lämgre,
Som sagt jag känner inte dennakropp alls längre den har ett helt eget liv det är absolut inte den kroppen som jag alltid har kunnat kontrolera både psykiskt och fysiskt med en hjärn hand har jag kunnat styra allt med min kropp,
Men detta är nu helt borta jag kan inte förnäka längre att jag är SJUK jag kan inte stoppa febern eller att jag mår så pass både psykiskt och fysiskt dålig längre.
Detta är för mig väldigt frustrerande att inte ha kontrollen längre över sin egen kropp jag har alldrig varit en kontroll frik men min kropp vill jag ha full kommligt kontroll över, Jag vill kunna mota förkyldningen i dörren jag vill kunna bota mag inflensan ja allt som kommer i min vög vill jag kunna mota inann den sätter sig på mig men jag kan inte längre min kropp tar emot allt med öppna armar den välkomnar förkyllningar den välkommnar öroninflamationer i gen den välkomnar maginfluensa mm och det finns inget jag kan göra merön att följa med i denna cirkusen,
Jag vill ha kontrollen till baka över min kropp jag vill kunna stänga av om något händer men jag kan inte jag ar fast i ett rumm där allt bara flyter med strömen i denna sjuka värld där jag inte har något att slga till om.
Jag tackar min gud att jag sluta röka för över 1 år sedan för hadde dom bett mig nu så hadde jag alldrig kunnat sluta då jag inte kan kontrolera något,
Jag känner mig mer och mer värdelös som kvinna mönniska jag orkar inget bara en kort stund, Som ex diska det tar på krafterna att stå och diska så snart får jc inhamdla en disk maskin för jag orkar inte,
Tur att jag har mina små 4 benta vänner öven om det ör jobbigt med dom då de3t ska städa låder varje dag så är det ändå en liten motion och dom ger så mycket glädje ,
Sedan har jag mina underbara vänner och min kära syster Malin som ställer upp trots att hon skälv inte mår bra hon har ont i sina leder och har i bland svårt att röra sig men jag vet att hon alltid finns där för mig om jag behöver gråta m skratta eller bara prata, lika mycket som mina barn och mina vänner.
Hafdde jag inte er så vet i sjutton om jag inte hadde kastat in handuken för länge sedan för det här är skit jobbigt nu och jag vet att det kommer att bli ännu mer jobbigare ju längre tiden går,
Men jag är glad att jag vaknar varje morgon jag får se det som en seger att jag får vakna och kan fortfarande stå upp med hjälp av syrgas förstår men jag får tänka på att det finns dom som har det mycket värre än vad jag har det.
Jag har ju allt syrgas m rullstolm käpp 15 olika medeciner soö ska tas varje dag gånger 3 så jag ska väll igentligen inte klaga.
Men jag är inte mer än människa så även jag kan komma in på klago låter under en dag men jag försoker att få bort dom jag tilllåter bara under 1 dag att jag får vara klagig eller ledsen sedan moste det vända ,
Jag moste ju oxo tänka på mina nära och kära som finns där för mig dom moste ju få hora lite glädje oxo och inte brara klago låtar.
För om man bara ger klago låtar s¨orkar inegn människa längden att höra på en man moste även ge roliga låtar oxo ,
Bäst är väl lite klago låtar och MYCKET av bra låtar för då orkar man längre ,
Vill bara säga tack för att ni finns där ute för mig

1 kommentar:

  1. vi tänker på dig vännen. Är jobbigt att du är så dålig och så kan man inte göra något här hemma. =(( Kram

    SvaraRadera