Populära inlägg

tisdag 10 augusti 2010

2010-08-06

Örogon och klockan är 0700 och som vanligt sköterskan ska ta temp, blod tryck och fråga hur natten varit hehe vem i hela fridens namn kan svara på en sådan fråga direkt när man blir väckt hehe inte jag i alla fall,
Ockej trycket ligger som vanligt på 16,4 på morgonen för att sedan stiga upp till 17,9 framåt eftermidagen utan att jag gör något speciellt men så reagerar min kropp nu i alla fall jag har även sjunkit i temp så nu ligger jag på 35,5 för att sedan avsluta dagen med 39,00 runt klockan 2100 hehe vist är jag underlig så säg.
Min sateration låg nu på ,morgon med 3 l syrgas på 92 så det var inte så mycketså det var bara att höja syrgasen till 4 l,
Efter detta så fick jag tvätta mig klä mig och bädda sängen där efter vart det frukost och då är klockan 0900 kaffe hahaha ja kaffe på 0,5 dl är inget för mig på morgonen så det vart som så att till sisst så gick jc ner till caffet och fixa stora muggar kaffe till detta fick jag en liten bagett med smör och äpple marmelad vilket jag skippade,
Där efter så skulle dom ha ett blod gas fu helvete för det detta prov hatar jag för det gör förjävligt ont i handleden men tvunget att ta ändå,
Sedan kom anestesi doktorn och prata om hur dom gör och vidsade hur dom gör under skälva op. Jag fick också skriva på paper om att jag motager lungor från en annan mäniska men jag kan alldrig få reda på vem detta är som har donerat sina lungor,
Där efter kom en anna in och talade om att jag moste ta kontakt med minst 2 ambulanser som jobbar 7 dagar i veckan dygnet om eftertsoö om den ena inte kan så kan förhoppningsvid den andra,
Jag har bara 4 timmar på mig att ta mig från Dunkeraue till Paris forch sjukhus så det är snabba pukar som gäller,
Så som läget ligger nu så har jag 3 saker att fixa nu när jag är hemma,
1. fixa 2 olika ambulanser soö har sjour dygnet om alla dagar i veckan
2. fixa tandläkar tid för att dra ut mina 3 tänder som moste ut
3. fixa så jag får dom sissta hepatit b sprutorna
klockan 1500 kom vi ut från forch för att Ta oss hem till dunkerque i gen och vi var hemma vid 1900,
så här såg mina dagar ut i Paris under dessa 3 dagar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar