Populära inlägg

tisdag 10 augusti 2010

2010-08-05

Sköterskan kom in vid 0700 på morgonen för att ta en massa blod provs rör
1 NFS PLAQUETTES
2 ONO, UREE, CREAT, GLY. CQ, PH,CDH , CPK, CRP, BHC
3 EPP
4 IMMUNIFIXATION PRATIDES ET DUSAGE
5 ASTEACAICINE
6 25 OH VITAMINE CE
7 PTH
8 ECBU
9 PROTEINURIE DEN 24 H
10 HERPES
11 SERO HHVG
12 BERO TOXOPLASMOSTE, JG, JM
13 RAI
14 DOSAGE TPÖT
15 TYPAGE HLA
16 AE RANTI HLA
17 SEROTHEQUE
18 HEPATITE B
19 ENGERIX B
20 A FAIRE

Så som ni förstår så fick jag en billig fylla hihi efter detta för dom var stora rör inte små alls ,
Efterdetta så vart det direkt ner till ultrq ljud för att titta på hur alla mina vener går i min kropp, Där efter så vart det rtg på ländrygg, ben, armar, nacke och huvud,
Sedan vart det upp till avdelningen för att äntligen få lite frukost ,
Efter det så vet det först en scaner på mina tänder sedan en rtg på tänder. För att slutligen träffa en tandläkare som talade om för mig att jag moste dra ut 3 tänder pga av att dom är lagade med amalgarn, inte kuligt alls att höra men vad ska man göra det är bara att beställa en tid hos en tandlekare här i Dunkerque och jag som hatr tandläkare hihi,
Klockan 1400 vart det middag den inne höll skivade sönder kokta morötter utan salt, en förskrämd kyckling lår utan kryddor tärnade potatis mixad med skinka urk till detta fick jag en liten penrich utan smör och en liten får ost och äpple yogurt, hihi vad jag åt av detta dert var c;a 1 dl morötter resten fick Jean Claude ta för jag fick inte ner denna mat ,
Först så blir man alldrig hungrig när man är på ett sjukhus och sedan har jag alldrig tyckt om sjukhus maten så jag håller mig till med havd actimell och aktiva tur som jag har så finnd det ett kylskäp i alla rum och en mickro så man kan värma så jag kan gå till caffeterian och köpa mignågot hihih så slipper jag svälta,
Efter Middagen så träffa jag kini som ska masera mina lungor mm och där efter ett andnings test som var katastrof inte viste jag att jag var så himla dålig som jag tydligen är min ut andning har minskat till 15 nu så det är inte så konstigt att jag har huvud värk hihi har ju bara hafft 2 l syrgas när jag var stilla men dom sa att jag moste öka till 3 l när jag är stilla ex framför tv men när jag skriver eller gör något vid datan så moste jag höja till 3,5 eller 4 l och när jag går så ska jag höja till 4,5 upp till 6 l
Hihi jag somnade som en liten gris vid 2100 så jag sov med kläder på för ingen kunde väcka mig hehe

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar