Populära inlägg

torsdag 20 maj 2010

Skola

Att gå i skolan är inte så lätt alltid även om man nu är gamal eller kommen till åren Har märkt att det tar längre tid att lära sig men det kommer sakta men säkert, Ett nytt språk är inte häller så lätt som man tror och speceilet då man är ordblind det tar tid, Då måste jag säga att lära sig tecken språket är och var mycket lättare att lära sig, Som sagt att tänka i bilder har alltid varit lättare för min del och det var först i vuxen ålder som jag fick gehör för hur jag tänker och hur jag lär mig nu saker Året är 2000 och jag sökte till komvux men som vanligt så hann jag inte med på lektionerna utan komm mer o mer efter i klassen,
fast denna läraren var smart han fattade att det var något som inte stämde så han sände mig till 2 st lärare som gjorde ett test och ja jag är ordblind ganska så gravt pordblind så dom sa att jag var välkommen till deras grupp för att lära mig att förstå olika saker,
Jag börjde i deras grupp och gud vad jag fick lära mig mycket som jag alldrig hadde ens vågat att tänka ens tanken på,
I och med detta så började jag att förandra mitt liv sakta men säkert och jag var bestämd denna gång, Vist har jag trampat många på tårna nu och dom anser givet vis att jag är en bort skämd unge som inte är taksam för något alls,
jag har blivit trampad på i mitt liv så det räker så jag tar inte emot det alls längre det är inte alltid bara mitt fel det är inte bara jag som ALLTID ska be om ursäkt antingen för min exitens eller för det jag gjort även andra ska be mig om ursäkt,
Det är en kompliserad värld vi lever i i dagens sammhälle och det är bara det som är starkast som kan överleva eller känna gläde i livet, I alla fall så lärde jag mig att säga NEJ TACK och stå för det oxå jag har nu mer sållat bland mina vänner bekanta m,m, och funnit till min glädje och givet en vis del sorg, Visa har ju försvunnit i mitt liv som man trodde på och det vart ju en chock men nu mer så har jag bara vänner och bekanta som gör att man blir glad man kan skrata man kan göra fel man kan göra rätt allt det där är nu mer till låtet ovaset om jag är glad eller ledsen eller orolig eller bara vill prata om ingenting så vet jag att dom alltid ställer upp, jag får häller alldrig något snäsigt till baka som så att det viste jag redan innan om du bara hadde lysnat så hadde detta inte hänt eller du bryr dig inte alls om vad jag säger eller gör m.m. det är ju inte sådant man vill höra alls om man berättar något hämskt eller något skojigt som man varit med om vist det är inte säkert att den andra tycker det är lika skoj men man bör lysna i alla fall och ha förståelse fär vad den andra tycker och känner, ha forstålse och att få hjälp är få förunnat tyvärr. Får man förståelse och hjälp så ger man så mycket mer till baka av sig själv till den eller de personer, vist så har min vänn krets minskat betydligt och fram för allt sedan jag blev sjuk men nu vet jag värkligen vilke som är mina vänner och som står mig närmast och som alltid och då menar jag alltid ställer upp för mig, Och givet vis gör jag det för dom, Dom vet att jag finns bara ett telefon samtal bort eller mail adress det går alltid att nå mig dygnet om oavset klockan och alla vet om när jag är inlagd eller när jag inte känner mig helt ok,
Ni vet vilka ni är själva som alltid ställer upp oavset milen och havet vi har nu i mellan oss, tack för att ni finns i mitt liv och gör allt så mycket roligare och bättre,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar