Populära inlägg

tisdag 11 maj 2010

11 Maj

och det är min 30 de antitypsin dropp so, jag nu får, Så ännu en kväll med både herr ont och fru illa mående vilket jag önskade att jag slapp.
Jag trodde att det skulle gå över så smånng om men ike sa nicke får samma symtom ena gången värre än den andra så det ar och för blir ingen skilnad alls, jag tror inte det går över förens jag slutar att få antitrypsinet,
I alla fall så börjar andra symtom att ge sig till känna tyvärr så som vikt ökningen jag har på 145 dagar gått upp från 67,5 kg till 79 kg det är en ökning på c:a 0,80
Jag startade på 54 kg September 2009.
Denna vikt ökning ger sig nu till känna då jag har fruktans värt ont i mina knän samt min rygg och inte tala om bysten fy fagerlund vad ont det gör, och tyvärr får jag inte gå ner i vikt alls.
Inte före transplantationenm, enligt läkaren så ska jag vist enligt alla regler gå ner c;a 15-20 kg vilket jag tvilar på då jag inte går alls som de andra patienterna jag följer ju inte statesticken alls utan är då en av de tio tusen eller vad det nu var som fick biverkningar av antitrypsinet och detta hadde jag ingen aning om när jag talade om for doktorerna här nere hur jag kände mig efter varje behandling av antitrypsinet.
i dag är det också min 20 gången som dom tar blod gasen på mig så jag liknar mer o mer som en nål dyna, Jag ska till baka i dag till sjukan för att dom ska sätta på mig en slags apparat som då talar om hur många appne och hur länge dom varar på mig,
Efter detta så kankse jag ska byta ut min andnings maskin jag har på nätterna mer om det vet jag i efter midag, Och snart ska jag träffa min hus läkare for mer medeciner för 2 månader fram över, och i morgon bitti ska jag till labb for ett faste prov på både blod gas och diabetes samt gift struman,
nu är kl nästan 1400 och jag tänkte ta en durch för att sedan ta på mig pyamas för att kl 1600 ska jag ju vara till baka till sjukan for att dom ska sätta fast elektråder på mig som då ska sitta där tills i morgon bitti efter att jag varit på labb för faste prov. och där efter ska ja ju till andnings kursen oxå o den börjar kl:1330 i morgon så det blir ganska jobbiga 2 dagar inte för er som är friska men för mig så blir det ett bastonta jobb i gen, Men det är bara att stå ut min största önskan är nu att doö ringer från Paris och säger hej Anna vi har dina lungor här gud vad jag skulle jubla av glädje för som det är nu så orkar jag ju knapt något längre vilket apsolut inte mig alls det kan alla mina barn intyga även mina vänner kan intyga att jag inte är en person som bara vill sitta och inget göra, Detta är min värsta perjord i mitt liv där jag nu helt och hållet får förlita öig på vad doktorerna säger och gör för mig Fast jag måste erkänna dom är väldigt snälla och till mötes gående så gått dom kan vilket jag är tacksam för

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar