Populära inlägg

måndag 5 juli 2010

2010-07-05 To live whit alfa 1 and to live whit my self

Detta blir svårt att lägga in i en katoegori då det handlar både om mig och mitt liv med Alfa 1,
För i gentligen ska denna text ligga hos bägge,
Forget and forgive is a old word language that does not exist today,
as much as the word sorry and learn from their mistakes and be able to say the word forgive,
and understand what the meaning of pardon is not many people know,
the longer it is entitled to trampled on other feet, but when quakes will be trampled on so hit it directly and put all the blame on the other,
then where is the understanding of its people with its total disappearance over the years, it does not exist in the 2010's,

Glöma älska och förlåta ett gammalt ord språk som inte finns i dag, lika mycket som ordet förlåt och lära sig av sina misstag och att kunna säga ordet förlåt, Och förstå vad innebörden av förlåt är inte många som vet häller längre,
Man har rätt att trampas på andra fötter men när man skälv blir trampad på så slår man direkt och lägger hela skulden på den andra,
Var är då förståelsen för sina med människor den har totalt försvunnit under årens lopp den existerar inte på 2010 talet,

Det är inte lätt att leva,
det är inte lätt att vara alla till lags, Men Man kan försöka ändå
Vem har sagt att man ska gämt vara glad,
Vem har sagt att dett är lag på att man alltid ska le,

Att vara annerlunda kan vara vara bra i bland ,
Men det kan också kosta livet Det kan Jävligt HÅRT att försöka att leva,
Vem i Hälvete har sagt att man FÅR INTE GRÅTA , MAN FÅR INTE VARA LEDSEN ,
Och vem i hälvete har sagt att det är så jävla färbjudet att vara ledsen och bedrövad,
Jag undrara så vem har kommit på denna lag vill så gärna veta vart den LAGEN STÅR OCH VILKEN PARAGRAF,
Skulle värkligen under lätta att veta vem är denna jävla jubel idioten som har uppfunnit detta ,
Förstår inte varför . jag vill också kunna gråta , vara ledsen , Vara arg, ha ont , spåtta och fräsa men det får man inte
Man ska ständigt vara glad , le ett ovanligt okänsligt lende på läppen,
Varför får man inte visa hur man mår utan det kan man bara visa till vissa personer , Där med så säger jag inte att man har den rättighet att jämt 24 timmar om dygnet klaga eller att vara negativ till allt oavset om man är sjuk eller döende,
Man säger dagligligen till den man älskar att man älskar, man fixar o donar
ja man kanske inte drar in pengar till hemmet , men man städar och försöker att hitta på mysiga saker.
Det går inte, man kan inte hitta på något mysigt alla utan det ska vara si och det ska vara så,
Personen säger en massa saker att detta och det är förbjudet kommer inte att få förekomma mer här,
Men obs detta gäller inte dennes barn eller den personen själv men det är ingen som talat om för mig ,
Man kan sitta och diskutera men då måste det gå på dennes vilkor annars duger det inte ,
Denne person kan ta med sig sin ilska sin rädsla hem och lägga den som en skuld på den andra så att det blir den som alltid får bära hund huvudet oavset om den inte gjort något eller ens har med saken qtt göra.
Att man är sjuk och har ont det är inte så att jag klagar jämnt nej men i bland orkar jag inte hålla humöret på topp eller att ständigt säga att jag mår bra när jag inte mår bra,
Jag försöker så gått jag kan jag, Jag har nu levt med denna jävuls sjukdomen i 7 års tid och den blir ju inte bättre utan sämmre och sämmre, från att ha vägt oktober 55 kilo till året där på juli 82 kilo ser ut som en upp stoppad gris, grå och trist allt tar lååååång tid när jag ska göra något, Alla mina kläder är nu mer för små mot att ha varit lite för stora,
För denna person är snabbhet och tid viktgit kan inte vänta alls allt den gör ska gå med blixtens hastig het,
Har jag börjat med något så moste jag lämna över ex damsugning tvätta golv för det tar för lång tid när jag gör det,

men säger man något eller ber om hjälp då kan det ta få ta hur lång tid som hälst.
Om man nu får ork till att städar eller tvätta fönster och fixa lite med bloööor då vill man ju gärna få ett pord att vad kul att du har haft den orken i dag , Och inte farför har du gjort detta jag tar det när jag får tidm eller du blir bara dålig av att diska du hönger ju över disken , Ha ha inte så konstigt att jag hänger över diskhon den är ju bara 84 cm hög så rygen får sig en smäll varje gång man diskar men jag har alldrig klagat på det olch kommer inte at göra det häller för den delen ,
Personene klagar på att den inte får en egen tid att denn ska göra allt,
Det är den som håller i hop firman, det är denna person som ska allt exempel reda ut problem mellan förarna eller deras privat liv, För sedan kunna komma hem och ge skulden till den andra att denna alldrig får en egen tid,
Denna person kan också tydligen med gått samvete tala om för personen att så och så ska det vara men inte stå för vad den ha sagt,
Den kan själv höja sig till skyarna att denna är bäst kan och vet allt,
Tala om att den andra inte förstår alls, tala om för den andra att hur och vilka problem denna har med att det är så många som vill ha denna person hjälp, Men skulle man ta upp dett så har denna person inte sagt det alls, Det förnekas toltalt
Att inte stå för det man gör eller säger är för mig så jävla fegt och ego trippat att man kan börja undra i vilken värld den personen lever i ,
Bli fly förbandan om denna gör något fel enligt dennes ögon även om den skälv gör lika dant mot den andra,
Att det ska vara så Jävla svårt för mer än halva befolkningen att säga färlåt ,
Att man ger vissa privelegier men att man inte sedan står för dem alls när det kommer fram och man diskuterar ,
Har man sagt en sak så bör man stå för det, Man ska häller inte gå ut med att man vet så mycket om saker ting som man igentligen inte har en aning om,
Det kan till slut bli ganska farligt att ut ge sig själv som bättre vetande,
Att kunna tala i lung ton,
Att kunna tala om att i dag har det varit jobbigt dag
Att kunna säga att i dag mår jag inte bra,
Att våga visa sina känslor hur man mår med mera ,
Det är det få förunnat som både vågar stå för sin handling eller visa hur i gentligen det är fatt,
Att stå för det man säger och gör, även utan för hemmet, Det är inte många som vågar stå för det,
Att låta den andra få gråta, Att låta den andra få ha ont, Att lysna på den andra, ett mycket svårt drag hos alla,
Att man alldrig kan erkänna att man gjort fel utan alltid lägger skulden på den andra ,
Ta alldrig på dig så mycket jobb att du inte ens vet vilken dag det är eftersonm det blir för mycket av allt ,
Ta inte åt dig mer än att du skälv kan stå för dina egna handlingar,
Även du kan säga ordet förlåt,
Att inte bara klaga för klagandes skull
Att kunna uppmuntra i stället för att nervärdera personer ,
Att alldrig tala illa om en person för att sedan täffa personen och var hur gullig och kär vänlig som hälst, mycket fegt,
Att tala om att ingen stamapar på dennes fot utan att få enorma konserkvänser, Men att den har tilllåtelse att stampa på den andras fot är så fel detta kallas för översittar typ,
Jag är absolut inte fel fri , jag har också fel och brister och dom står jag för,
Jag vet med mig att jag kan bli som ett moster nu for tiden för ingenting, jag kan bryta i hopp för inget timng, Jag har nu mer väldigt lätt till att bryta i hop och samman bara för att kunna gråta i 18 timar och sedan få känna sig helt tom inuti,
Att jag gråter kaskader av tårar är absolut inte vardags mat för mig alls, Men öven jag har både hjärta skäl och det kan bli för mycket även för mig,
Det finns ganska mycket i mitt liv nu som jag inte kan ändra eller jo vist kan jag ändra det men då sätter jag mitt eget liv i en döds fälla och lever kankse bara några månder eller året ut ,Vilket jag inte är villig att göra,
Men även jag har både hjärta och skäl jag har också en hjärna att tänka med ,
Jag letar efter något positivt varje dag dels för att slipa det onda och dels för att inte känna mig som en jävla valross på 2 ben som är grå som moste använda syr gas eller ja ordet moste är ju bara om jag i gentligen vill leva och kunna få ha ett så drägligt liv som möjligt inget tång där utan min egen vilja att leva helt enkelt ,
Jag måste äta mina medeciner varje dag x 3 ja där har vi det där ordet i gen moste jag moste ingen ting i gentligen .
Men om jag vill leva ett så drägligt liv som möjligt så är det min räddning med dessa medeciner,
Jag försäker att göra min tillvaro så positiv som möjligt,
Jag vill så mycket, vist vet jag att man inte kan få allt men varfär får man inte drömma varför får man inte önska, Varför ska det vara förbjudet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar