Populära inlägg

lördag 24 juli 2010

2010-07-24

Ja ha då vaknade jag med feber. en näa som rinner som en kran som inte går att stänga av alls, Även om Dunkerque bjuder på en under bara dag med sol blå himmel lite vind så känns det som om jag hadde blivit över körd av en ångvölt i gen och i gen, Jag kan väll säga att jag är absolut inget fan över denna känsla när man vaknar,
Vad jag hatar med denna sjukdom som Alfa 1 är att det finns alldeles för lite information om denna sjukdom , Specielt om hur andra har mått under tidens gång,
Vist man kan läsa i Året Runt doö hadde en artikel om just ala 1 i nr; 27. Öen att läsa den artikeln var som hälst,
Nu vet jag ju att Prolastin inte ges i Sverige eftersom Sverige anser det vara för dyrt haha här ser man värkligen att vi lever i ett dubbel moraliskt land som Sverige,
Man utbildar läkare och under utbildningen så lär man sig att man ska vårda på ett humanskt sätt att öanniskan inte får lida hahaha till låt mig le eller skratta ,
Läkarna är ju bunda till både fötter och händer doö får ju inre ge vad soö kan vara bäst för en pasient utan bara vad staten säger, Så det som dom lär sig under sin utbildning att öan ska vårda en pasient på det bästa sätt den får inte lida eller ha ont, Men hur ska dom då kunna vårda en svår alfa 1 pasient när dom inte får ta av den medecinen som finns,
Bara for att Sverige inte har informqtionen själva om hur vissa medeciner fungerar om dom är bra eller dåliga, Nä staten är inte till för doö öänniskorna som är sjuka och moste ha vård utan staten är endast för höginkomstagarna inte for fot folk som du och jag vanliga arbetar folk,
När man blir sjuk så får man inte bli så sjuk att man inte kan slås med dom olika mydighe´terna,
Sverige gick med i EU för att det skulle bli bättre i SVerige men tyvärr så gick vi bara halv hjärtat med vilket innebar att vi har det mycket sämrre och sämmre nu än förut,
Jag får droppet Alfastin som det heter här nerem Jag har oxå syrgas, jag får träning 3 gånger i veckan, Jag hqr en kini massör som masserar mina lungor och axlar på grund av sjukdomen så behöver maqn massage, jqg hqr syrgas i bilen alla stunder jag är vaken jag har apparater under natten,
Samtidigt så tackar jag för att jag har jobbat i FR men är även dubbel där för om jag hadde blivit sjuk ett halv år tidigare så hadde jag fåt öer i pansion än vad jag har i dag har jag den lägsta pansionen om jag hadde blivit sjuk tidigare så hadde min inkomst legat på runt 9000,00 ut i månaden men eftersom jag jobbade inom eu fast i FR så åkte jag ut ur systemet hahah fast man måste betala skatt till Sverige även om man betalar sktten där man jobbar fan vilken jälva ljugeri vräld vi lever i,
Allt skulle vara så bra så bra men fan ta dig om du jobbar utan för sverige för lång tid då slänger dom ut dig ur ditt eget land,
Att bråka med de olika myndigheterna hehe börjar att bli ett proffs på detta,
ta ex fös hjälpte mig att få en handikaps annpasad bil öen hur i hela fridens namn kan jag betala den själv försäkring skatt under håll mm med en pansion på c;a 4000,00 jag får inte ens handikaps ersättning torts att jag är har rull stol och är även hörsel skadad, orsqk är en av doö viket jag fulkoöligt broör ut i ett gap skratt när jag läste utslaget ,
Jag ansökte om hjälp för min bil, avslag bilen är fär liten jag skulle ha tagit en storre van soö del tar mer bensin och är dyrare och förorenar mer o luften ,
äftersom jag tog en renault kango så anser dom inte at den ar stor nog, Tillägg den är stor för mig jag har både rullstol kappm syrgas tuber och har även så jag kan sova om jag känner mig trött, ja listan kan bli lååååååååång men det är jobbigt att sitta och skriva dels så har jag en fransk data så just nu så ändrar jag till svenska men det innebär oxå att min kibord inte stämmer alls med de bokstäver som finns på den,
KOntäntan är i alla fall att man blir så less på allt och framför allt denna dubbel moral soö Sverige kör med, ska man ha hjälp från myndigheter ja då ska man ta stor vrååååål åk som slukar bensin och förorenar luften Fast åt andra sidan så värnar staten att Svenskarna ska tänka mer på miljön hqhq inte helt lätt när mn inte kan leva efter det eftersom staten är en dubbel moraliskt stat och gär lite som den tycker här och där men alldrig tar konserkvensen av vad dom gör eller handlar,
Soöm sagt inte latt att leva efter alla dessa konstiga dubbel moraliska krav,
Fast där gär vi ändå oavset vaD STATEN SÄGER ELLER BESTÄMMER bara på ett anerlunda sätt
antingen en värdig död eller en ohälsosam död mäst tror jag nog att vi dör av en ohälsosam död med mycket smärta på grund av stens bekostand eftersom allt som fotfolket gor ska staten ha minst 3 ex av om vad du gör hur du gör mmmmm
hihihi ja mmmm förekommer ganska åfta hos mig o min text med det får ni ta antingen ni vill eller inte,
Jag tänker inte dö en plågsam död soö alfa 1 där man stryps till döds till slut för man får ingen luft alls,
Mitt liv är värt så mycket mer än vad staten tror även om jag bara är en liten skit som inte har öassor av pengar på banken eller en stora hus runt om i värden eller stora båtar eller lyx åk att stoltsera med , Så haf jag ett mycket bättre liv än dessa mäniskor som stolt visar upp vad doö har och äger,
Vad jag äger är det bästa soö finns ett stort hjärta och värme för dom som lysnar på min gråt på min förtvivlan om allt men som även kan ringa till mig om sin förtvivlan och kunna gåta ut i telefon eller skalla på för att sedan kunna skrata till sammans inann vi läger på, Ja telefon är ett bra hjälp medel när man bor långt i från varandra, Vänner är inte ingre bort än ett telefon samtal,
Alla mina vänner som jag vårdar ömt i mitt hjärta har olika status här i livet, Men vi delar en ska gemensamt och det ör att ingen ör bättre än den andra oavset vad. Vi kan skälla gapa gråta skratta om vart annat och ingen är bättre än den andra alla ger sitt strå däe är det en fin gemenskap, Man behöver inte älska alla öen öan ska respectera alla utan att se ned eller upp på någon människa, För i grund och botten så är vi lika vi har alla blod som rinner i genom våra kroppar. Men tyvärr så får man slås öed öyndigheter öö bara för att man inte har en hög staus i livet,
som sagt detta kan bli hur långt som hälst för det finns ingen äna på detta , Men mitt kaffe är slut i koppen och jag ska börja att göra lite rent hos mina illrar och sedan förska att få på mig lite kläder oxå det ör ju inte fel det häller,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar