Populära inlägg

fredag 16 juli 2010

2010-07-16

Det var ett tagsedan jag skrev här nu, Men jag har liksom inte hafft tid eller ork för det har hänt en hel del här,

Jag tar det som är negativt först det är ju det att vara mor till äldre barn som inte riktigt förstår eller vill inte förstå varför jag är här, Det är en ständig strid via telefon eller sms om att jag hällre är här nere än hemma i Svergie och tar hand om det som finns hemma , Och att jag är skälvisk som hällre är här än hemma i Sverige,
Man tror att jag lever livet här eller loppan,Men hur många gånger har jag inte gråttit över att jag är här och mina vuxna barn i Sverige, vad väljer man jo man väljer ju givet vis det som är bäst för en skälv både psykiskt och fysiskt, Vad jag menar med det är ju det att om jag skulle vara hemma i Sverige så skulle jag troligt vis inte ha långt kvar att leva eller inte leva alls längre.
Jag får inte den medecinska hjälpen som jag får här,

Nu ska ni veta att Viskafors kommun del har värkligen ställt upp för mig jag har fått handikaps annpasat hemma i Sverige och det har inte snålats på något från Viskafors kommundel,
Synd att man inte kan säga det samma om Viskafors hem där tar det tid och dom snålar och snålar tror dom det är ju bara det att i sissta änden så blir det dyrare för dem,
Som att byta en köks matta nu när viskafors kommundel har stått för nya skåps luckor både uppe och nere alla låder är ut bytta mot rull skåp så det är mycket enkelt och fint.
Så det skulle inte vara dumt om jag fick en ny köks matta och lite fräsare runt om dörrarna,

Till det som är positivt är ju det att Forch i Paris ringde och sa att dom ville at jag ska komma till dem den 4 agusti och 3 dagar framåt för de sista undersökning inför transplatationen och att jag skulle få träffa timet som ska göra ingreppet,
Så det lär nog inte dröja så värst länge till men samtidigt hoppas jag att det inte blir före September,

Dels på grund av att jag har små iller valpar som jag gärna skulle vilja sälja av först dom föddes den 13/7 så dom ska bli 10 veckor först eller 8 veckor går oxo det beror ju lite på mamma Amethist.Alla bilder m.m- finns på min hem sida www;klarsferrets.se
Och sedan kommer Joakimm pihilip och emelie hit i agusti den 28 och stannar till den 11 september så det vore mysigt att kunna få vara med dem lite när dom ändå åker hit,

Jag har oxo fått en maskin som jag ska under natten när jag sover den ser ut så här



Denna maskin som jag haft när jag tränat och i början under Natte tid den ska jag inte ha längre och den ser ut s här,


Den nya maskinen gör så att jag inte får alla dessa appne som jag har, Den tar även bort mina hårda snarkningar, så kankse ska jag äntligen få sova i lugn och ro har ju bara använt den en halv natt det tar lite tid att vänja sig med den hihihi,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar