Populära inlägg

tisdag 12 maj 2015

2015-05-12 Tisdag

ja att var sjuk är absolut ingen höjdare det måste jag nog erkänna.
Har nu i dag suttitt ett par timmar för att kombinera i hop ett brev till L´assurance   Maladie Flanders för att få dom till att antingen öppna mitt konto i gen efter att dom sluta att betala ut min pension .
Detta sluta dom med år 2012 så det är uppe i många pengar nu efter dessa år.
Försäkringskassan här i Sverige har sänt många gånger till dem men dom svara inte jag har nu sent 10 gånger med rec till dem men dom har bara svarat mig en gång och då svara jag till baka med all den informationen dom ville ha . Men sedan dess så har jag inte hört något från dom i Frankrike.
jag är och för blir inget fan av fotboll men det Slatan sa detta passade in på FR som handsken synd att han fick ett straff för  egentligen så är det FR som ska ha ett straff.

Många tycker att  Frankrike är ett fint land ja jag håller med södra Fr är väldigt fint.
Men dom behandlar sina medmänniskor som mindre vetande och skit dom gör lite som dom själva vill herakin är väldigt populärt där nere. Har du ingen status så som chef eller ägande av ditt företag som då ska gå med mycket vinst ja då behandlas du som om du inget är värt.
Alla mäniskor är väll lika antar jag oavsett om du arbetar på golvet eller inte.

Tyvärr så lever herrakin så kraftigt och det går inte att tvätta bort på någon av det franska folket det har jag sett och jag vet av erfarenhet detta tyvärr.

Detta är skrämmande inte så konstigt att alla fransmän /kvinnor är misstänksamma mot varandra.
Ingen litar på ingen samma gäller inom vården du som patient har ingen tala om du inte har eller äger något fint:(.

Förstår inte hur ett land som får så mycket turister och har så många utlänska som flyttat in till landet inte har släppt på herrakin det är skrämande.

Jag vet en hel del som flyttat till Frankrike och då även nu är Fransk medborgare både dom som har lite mer än andra och det är en stor enorm skillnad mellan dessa tyvärr .

och man ska inte tala om om man är skild då är man inte värd något även om man gått från mannen p.g.a. av misshandel spelar ingen roll som kvinna är du en nolla .

Mycket skrämande med tanke på ett land som detta .

Jag har även Franska väninnor som får kämpa sig fram med näbbar och klor trots att dom är jätte sjuka. Men ändå ska staten bråka med dessa människor.

Jag har nu förhoppnings vis sänt mitt sista brev till LÁssurance Maladie  i hopp med att dom ska höra av sig nu under maj månad. och om dom inte gör så så kommer den svenska försäkringskassan att hjälpa mig att sända till en högre instans för även dom är intresserad av hur detta löper.
Så jag hoppas att jag ska slippa att dra dom inför rätta men även FÖS i SE tror att vi får nog gå den vägen tyvärr.

Som sagt att vara sjuk är ingen höjdare över huvud taget för det gäller att ha en bra data och mycket papper om man ska vara sjuk i alla fall om man bott i FR :(


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar