Populära inlägg

lördag 31 augusti 2013

20-08-31 Lördag

Tänk att om 26 dagar så vakna jag med en massa slangar runt om kring mig kl 01,30 och detta hände 2011. Så teckniskt sätt så blir jag då 2 år eftersom om jag inte hade fått dom då så hade jag varit död i dag och kremerad sedan 2011
 Tänk vad dessa 2 år har get mig så mycket.
 Men ändå en massa pluss poäng.
Det negativa är att jag fick en massa följd sjukdomar efter min transplatation. så som Diabetes,benskörhet,immunbrist på både G samt A.Diarerer och fort farande väldigt ont.
Det poitiva är att jag jag fortfarande får vara med mina 3 barn och min älskade svärson (ungdomar) syster. föräldrar och goa vänner samt mina 2 barnbarn och givet vis min älskade lilla Lalla och Gibson en annan lite fransk goding.
Jag har förlorat mycket under åren och jag har gråttit mycket många floder har det blivit. Men jag är ändå väldigt tacksam över att jag fått leva. Torts att jag många gånger ser svart p.g.a mina efter sjukdomar som spökar för mig.
Många tror att det är lätt att att gå i genom en transplantation. ja för vissa kan det vara det och jag hade hoppas att det skulle bli så för min del oxo.
Men tyvärr så ville inte ödet samma som jag.
Men jag får vara glad och tacksam över att jag fick 2 ´lungor så jag kunde fortsätta att leva.
Trots att jag trodde att jag skulle slippa ut ur mitt fängelse där jag var förut. Vilket det inte blev så utan jag är fast i mitt fängelse med allt vad det innebär.
Jag är glad för alla dom som får sin tranplantation och att dom slipper bivärkningarna som kan komma efter det glädjer mig att mer än 95 procen blir bättre och får ett friare liv.
Jag vet att jag har och kommer fortfarande att klaga på mina sjukdomar. Men för att orka med detta så måste jag få säga och skriva ut hur jag mår och känner mig.
Många tror att jag mår bra och att allt är frid och fröjd men jag har lärt mig att dölja min smärta min oro min ledsamhet mina tårar som kommer sådant gör jag endast i hemmet med min älskade Lalla.
Jag vet att jag många gånger har både skrivit och sagt att viste jag om vad som skulle hända mig efter transplatationen så hade jag alldrig gått med på den.
Kan väll säga att det är både sant och falskt då jag fortfarande måste jaga ,söka. leta och detta tar enormt på mina krafter att skriva till myndigheter att klaga och överklaga på deras beslut. Det är abslut inte lätt för man måste nästan vara frisk för att orka hålla på. Jag tror det är därför jag har bildad en hård skorpa om kring mig som gör att jag inte släpper in någon på min mark. Efter alla dessa brännmärken och på hopp så blir man ganska så stark utåt sett men i min ensamhet så kan det bara komma över en som en monsun regn och detta måste ut. Det är då jag stänger ute allt och alla.
Försöker att hitta glädjen i gen och bygga upp min vägg i gen men det tar på krafterna.
Men en sak är jag glad över jag dricker inte alkohol jag rökar inte så ingen kan anklaga mig för att jag lever osunt.
Så här såg jag ute
 





 

 
dag 0 efter kl 16,00                                                                                dag 1 en liten kvälls promenad och tro mig det var skönt att få röra på benen trots allt .





Att gå från detta ovan kort till detta på sidan det gör mig bara glad att se.
Trots att detta inte är hälsosamt för min del men som det ser ut i dag så finns det inget jag kan gör något åt utan jag bara följer med just nu i min vikt ned gång.
Och hoppas trotts alla ods att jag ska få leva ett trygt liv men många skratt några år till. Och här ser ni även mitt lilla under som följde med hem från Dunkerque Lilla Lalla smo även hon snart fyller hela 2 år 2013-10-31 så det blir mycket att fira i år
4 år som rök fri   2009-01-10 / 2013-01-10
2 års dagen för mig 2013-09-26
2 årsdagen för Lalla  2013-10-31

 






 
 

                           
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar